שימוש בטלפון בזמן נהיגה

שימוש בטלפון בזמן נהיגה

לנהגים קל להסיח את דעתם עם הטלפונים שלהם. זה מוביל לעיוורון של חוסר תשומת לב, כאשר הנהגים כל כך מרותקים למה שקורה בטלפונים שלהם שהם לא שמים לב לסביבתם. השימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה מהווה סיבה מרכזית לדאגה בעולם המודרני. השימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה נמצא מזיק במובנים רבים. הסחות דעת נהיגה ידועות כמגבירות את הסיכון לתאונות. לדוגמה, נהגים שעיניהם יורדות מהכביש במשך יותר משתי שניות מכפילות את הסיכון שלהם להתרסקות. עלינו להפסיק לבדוק בטלפון שלנו הודעות טקסט, שיחות והתראות. בזמן נהיגה, אל תשלח הודעה או תדבר בטלפון שלך. שמור את הידיים על ההגה ועיניך על הכביש כל הזמן כדי למנוע תאונות שעלולות להסתיים בפציעות חמורות או מוות. 

אין מדובר רק במעשה לא חוקי אלא גם מסוכן לסמס ולנהוג כי זה מרחיק את תשומת הלב מהכביש לפרק זמן ממושך מה שמגדיל את הסיכוי שלך להיכנס לתאונה. יתר על כן, ארגון הבריאות העולמי הודיע גם ששימוש בטלפון בזמן נהיגה הוא הגורם ל-1 מכל 10 תאונות דרכים בערים הגדולות. אנחנו לא יכולים לתת למגמה הזו להימשך. הגיע הזמן שכולנו ננקוט עמדה לעתיד בטוח יותר ונפסיק להשתמש בטלפונים שלנו כשאנחנו מאחורי ההגה מספר האנשים שמשתמשים בטלפון בזמן נהיגה גדל באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות. לא ברור אם המגמה הזו תימשך, אך רוב מהמדינות כבר נקטו צעדים לאסור שימוש בטלפונים בזמן נהיגה.

חוק השימוש בטלפון בזמן נהיגה

חוק השימוש בטלפון בזמן נהיגה מתייחס לכך שאין הדבר חוקי להשתמש בטלפון שלך בזמן נהיגה. כלומר במילים אחרות, החוק אוסר כל שימוש במכשירי כף יד בזמן נהיגה. זה יכול להיות קל להסיח את דעתו על ידי הודעות טקסט ושימוש במדיה חברתית בזמן נהיגה. החוק הזה לא נוגע רק לנהג, אלא גם לנוסעים במכונית וגם להולכי רגל בכביש. חוק בישראל אוסר שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה ועבירה זו אף מוגדרת בתקנות התעבורה (התשכ"א-1961) כעבירה פלילית, שהעונש בגינה הוא קנס בגובה 1,000 שקלים ושמונה נקודות. ישנם כמה כללים שעליך לציית אליהם בעת השימוש בטלפון שלך בזמן נהיגה. כלל אחד כזה הוא לשמור את העיניים על הכביש כל הזמן, כמו גם להניח את הטלפון אם נעצרת ברמזור או תמרור עצור. כלל נוסף הוא לעצור ולחנות במידת האפשר על מנת למנוע הסחות דעת של נהגים והולכי רגל אחרים בצדי הדרך. חשוב להקפיד על הכללים בעת השימוש בטלפון בזמן נהיגה. אם לא תעקבו אחר הכללים, אתם מסתכנים בקבלת כרטיס, בתאונה, או אפילו גרוע מכך – לאבד את חייכם. הכלל הראשון הוא לא להשתמש בטלפון בזמן נהיגה כלל. הכלל השני הוא להשתמש במכשירי דיבורית אם אתה משתמש בטלפון עבור כל משימות כמו דיבור בטלפון או הודעות טקסט. הכלל השלישי הוא להשתמש בפקודות קוליות או באפליקציות התומכות בקול בעת שימוש במכשירים התומכים בקול כגון Siri ו-Google Assistant. בכל מקרה חירום על כן בו אתה חייב להשתמש בטלפון שלך, עצור וחנה במקום בטוח לפני שתעשה זאת.

הסכנות שטמונות בשימוש בטלפון בזמן נהיגה

הסכנות בשימוש בטלפון בזמן נהיגה אינן רק בכך שאתה עלול להיכנס לתאונה. אתה עלול להיות בסיכון להיכנס לתאונה או לעשות טעות שעלולה לגרום לפציעה או מוות לעצמך או לאחרים. אנחנו משתמשים בטלפונים שלנו יותר מדי, וזה גובה מאתנו מחיר – קוגניטיבית, רגשית והתנהגותית. כשאתה נוהג בהיסח דעת מהטלפון שלך, היכולות הקוגניטיביות שלך פוחתות. אתה לא יכול לקבל החלטות מהר מספיק. זמן התגובה שלך איטי יותר. שליחת הודעות טקסט בזמן נהיגה מסוכנת לכל הנהגים – אבל היא מסוכנת במיוחד עבור נהגים בני נוער שיש להם סיכוי גבוה יותר לעסוק בהתנהגויות מסוכנות מאחורי ההגה. כאמור שליחת הודעות טקסט ונהיגה עשויה להגדיל את הסיכוי שלך לתאונה.

ניתן לסכם את הסכנות בנהיגה ובשימוש בטלפון בנקודות עיקריות אלו:

  1. המוח מוסח וזמן התגובה שלו מואט באופן משמעותי.
  2. קשה יותר להתרכז בדרך שלפנינו.
  3. הסיכון לתאונה גבוה מהרגיל וייתכן שלא תבחין בכך עד שיהיה מאוחר מדי.

לא לשלוח הודעות טקסט או לנהוג! זכור להניח את הטלפון שלך לפני שאתה נכנס לרכב!

 

פוסטים אחרונים

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן