הסכם לחיים משותפים - מה חשוב מאוד שתדעו

הסכם לחיים משותפים, כפי שניתן לנחש, נערך בין שניים המעוניינים לחיות את חייהם זה לצד זו, זה לצד זה או זו לצד זו. הסכם זה מתייחס, בין היתר, לכל הנושאים הכלכליים הרלוונטיים לחיים המשותפים, כמו גם לנושאים אחרים. את ההסכם עורכים זוגות שאינם נשואים, בין אם הם מגדירים את עצמם כידועים בציבור ובין אם אינם מגדירים את עצמם ככאלה, והוא בעל תוקף משפטי כמו הסכם ממון והסכמים אחראים. עורך אותו עורך דין או מגשר, המייצג את השניים, והוא נחתם על ידם על מנת שיכנס לתוקפו.

יתרונותיו של הסכם זה

הסכם לחיים משותפים מציע יתרונות רבים. הוא נכנס לתוקפו מיד עם החתימה עליו ולכן לא מצריך הליכים משפטיים נוספים. יתרון משמעותי ובולט של הסכם זה, ובעיקר עבור זוגות "פסולי חיתון" או כאלה שאינם רשאים להינשא, הוא ההכרה הרשמית בהם כזוג. הסכם זה הוא הוכחה רשמית, ומבחינה משפטית, כי מדובר בזוג שחי יחדיו, זוג המנהל את חייו במשותף מכל ההיבטים. הרשויות והגופים השונים בישראל מתייחסים להסכם זה כבעל תוקף כמו כל הסכם אחר (בין אם זה המוסד לביטוח לאומי או כל גוף אחר) ומציעים את ההטבות והזכויות השונות הרלוונטיות לבני הזוג, החתומים עליו.

יתרון בולט נוסף של הסכם לחיים משותפים הוא העמימות שהוא מבטל בכל הקשור לנושא הרכוש. בעוד שבמקרים של זוג ידוע בציבור יש צורך להוכיח את ענייו הרכוש (למי הוא שייך ועוד), כאשר חתומים על הסכם לחיים משותפים מצהירים על גבי החוזה שזהו זוג החי חיים משותפים, ומכאן גם נחשב כידוע בציבור.

המשמעות לכך בפועל היא חלוקת הרכוש בהתאם לחוק (במקרה של פרידה או מכל סיבה אחרת הרלוונטית לכך) ובהתאם לכל הכללים הנדרשים. ההסכם מגן באופן מלא על הצדדים החתומים ומשמש כאסמכתא לכל דבר ועניין. בעזרתו יכולים השניים להגדיר את הזוגיות שלהם ולהימנע ממחלוקות לא נעימות הקשורות לענייני רכוש.

מה כולל ההסכם

ההסכם כולל התייחסות לפרמטרים שונים. ראשית הוא מהווה, כאמור, הכרה בזוגיות. הכרה כי השניים מנהלים יחדיו משק בית. הוא מתייחס לכל עניין הרכוש: מה מביא אתו כל אחד מהצדדים, מה נחשב לרכוש נפרד ומה משותף. הוא מתייחס לעניין החובות, אם יש כאלה, חובות שהיו בתחילת הקשר או שנוצרו תוך כדי.

הוא דן מה צפוי לקרות במקרה של פרידה, מה קורה כאשר יש ילדים ונפרדים, מה יהיו הסדרי הראייה, המשמורת, המזונות ועוד. מעבר לכך, מתייחס גם ההסכם לכתובת שאליה יפנו בני הזוג אם יתעוררו מחלוקות שונות הקשורות להסכם ובאיזו ערכאה שיפוטית יוכלו לבחור. הדבר מביא אתו שקט רב, מונע עוגמת נפש ובעייתיות רבה, הצצה פעמים רבות במקרים של פרידה.

ליצירת קשר מהירה

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן