תאונת פגע וברח

תאונה פגע וברח על כביש

פגע וברח הוא כינוי מקובל לתאונת דרכים שבה נהג הרכב נמלט מהמקום לאחר שפגע ברכב או בחפץ אחר. פגע וברח הוא סוג של תאונת דרכים שבה נהג מתנגש ברכב, לעיתים פוגע בנוסעים, ולאחר מכן עוזב את המקום מבלי להזדהות. במקרים בהם הנהג מזוהה אך בוחר שלא לעצור, זה נקרא "פגע וברח". במקרים אחרים בהם הנהג לא ידוע או לא ניתן לזהות אותו מחוסר ראיות, זה נקרא "תאונת פגע וברח". תאונת פגע וברח היא אירוע בו הנהג המעורב עוזב את המקום מבלי להחליף מידע או להגיש סיוע לנפגעים. פגע וברח עשוי להיות מכוון, כמו בניסיון של הנהג להסתיר את זהותו, או לא מכוון, כמו נהג מבוהל שעושה יציאה פתאומית לאחר שפגע במשהו. פגע וברח מסוכן יותר להולכי רגל מאשר סוגים אחרים של התנגשויות מכיוון שנהגים עשויים שלא לעצור או להפחית את מהירותם. תאונת פגע וברח היא עבירה פלילית המתרחשת בדרך כלל כאשר נהג שגורם לתאונה נמלט מזירת הפשע. 

חוק פגע וברח לתאונות הוא חוק המחייב את הגורם לתאונה לאדם אחר לכל הנזק שנגרם עקב רשלנותו. החוק חל הן על יחידים והן על תאגידים. המשמעות היא שאם אתה גורם לתאונה, עליך לעצור, להזדהות ולמסור לצד השני את פרטי הקשר שלך. אם הם נפצעו או נהרגו, עליך לדווח על האירוע גם לרשויות המקומיות. המשפט הוא תחום משפטי מורכב ומגוון. חשוב להבין את החוקים החלים במצב הספציפי שלך. אם היית בתאונה והנהג השני ברח, אז תחילה עליך להגיש דו"ח במשטרה שבה היית מעורב בתאונה. אם הם לא יכולים למצוא את האדם שפגע בך, אז עדיף יהיה לדבר עם עורך דין מנוסה בתחום נזקי גוף לגבי המקרה שלך. תאונות פגע וברח יכולות להיות הרסניות למדי עבור הקורבן. במקרים מסוימים, הקורבן עלול אפילו למות מההשפעה. יציאה מהמקום לאחר תאונה היא עבירה על החוק ברוב המקומות, אבל זה קורה ממגוון סיבות.

סיבות אפשריות לתאונת פגע וברח

ישנן סיבות שונות לנהגים לברוח מזירת תאונה. פחד להיתפס בביצוע פשע כמו נהיגה בשכרות או עזיבת זירת פגע וברח בכוונה יכול להרחיק כמה נהגים. חלק מהנהגים עשויים לעזוב מחשש שהביטוח שלהם לא יכסה פציעות כתוצאה מהתנגשות. תאונות פגע וברח קורות כאשר מכונית אחת או יותר מתנגשות אך המעורבים עוזבים את המקום. מדובר בסוג מסוכן מאוד של תאונות שכן לרוב אין דרך לזהות מי אשם ובכך מוביל לכמות מוגברת של תביעות ביטוח. תאונות פגע וברח יכולות לקרות מסיבות רבות, כגון: הנהג עלול להיפגע מאלכוהול או סמים, מה שגורם לו להימלט מהמקום, ייתכן שדעתו של הנהג הוסחה, למשל באמצעות שיחת טלפון, אולי הם לא הבינו את המעורבות שלהם בתאונה, אולי פחדו שהם יאבדו את הרישיון אם יתפסו ואולי הם בורחים ממשהו אחר לגמרי. 

לא תמיד קל לזהות את הסיבות לתאונת פגע וברח. במקרים מסוימים, זה יכול להיות בגלל שאדם ממהר ולא רוצה להפסיק. במקרים אחרים, זה יכול להיות בגלל נהג שהיה שיכור או סתם חש פזיז. במקרים רבים, תאונות פגע וברח עלולות להיות קטלניות או לגרום לפציעות המשפיעות על החיים בצורה משמעותית. הבעיה עם סוג תאונה זו היא שקשה למצוא את האדם שיעניש אותם. ישנן דרכים רבות בהן האדם שנפגע יכול לנסות לברר מי הנהג השני, אך לכולן יש פגמים. רוב השיטות הללו יקרות מדי, גוזלות זמן או לא יעילות בפתרון בעיה זו.

עונשים הצפויים בתאונת פגע וברח

העונש על פגע וברח יכול להשתנות בהתאם לחומרת הפשע. אם מישהו מעורב בפגע וברח הגורם לפציעה חמורה או מוות, הוא עלול להיות מואשם בעזיבת מקום התאונה כשהוא שיכור. תאונת הפגע וברח היא אחת מתאונות הדרכים הקשות ביותר שיש. נהג מתנגש במכונית של אדם אחר בזמן שהוא נוהג, אבל אז עוזב בלי לחכות שייצא. הנהג יכול לעמוד לדין בגין עזיבת זירת תאונה, נהיגה פזיזה ואף רצח במידה ומישהו נהרג בתאונה. העונש על פגיעה וברח תלוי במה שעשה הנהג לאחר התאונה. אם הם עזבו מיד מבלי לבדוק מה קורה עם הקורבן שלהם, סביר להניח שהם יקבלו מאסר או מעצר בית וקנס גבוה בשל רשלנותם וחוסר דאגה לבטיחותם של אחרים. אם הם עצרו לעזור לאחר ההתרסקות, אז יש סיכוי שהם יעמדו בפני עונש מינימלי ביותר בהתאם למידת האחריות של מעשיהם לאחר ההתרסקות. יש אנשים המאמינים שעונש באמצעות קנסות או מאסר צריך להספיק לתאונת פגע וברח, אך רבים אחרים חושבים שהעונש צריך להיות מחמיר על מנת שהוא יהווה גורם מרתיע יעיל מפני פגע וברח.

 

פוסטים אחרונים

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן