שיטת הנקודות בעבירות תנועה

שיטת הנקודות בעבירות תנועה מדוחות

שיטת הנקודות היא עונש שניתן לנהגים על ביצוע עבירות תנועה. לכל עבירה יש מספר מסוים של נקודות הקשורות אליה. אם הנהג יצבור 12 נקודות או יותר בתוך שנה, רישיונו ייסגר למשך שלושה חודשים. חלק מהפרות התנועה הנפוצות ביותר מבוצעות לא על ידי מהירות מופרזת אלא על ידי נהיגה איטית מדי. זאת בגלל שיטת הנקודות בעבירות תעבורה. מערכת הנקודות בעבירות תעבורה קובעת באיזו חומרה נענש נהג בגין עבירה. החומרה תלויה במספר הנקודות שצברו על עבירות שונות לאורך זמן. למשל, אם מישהו את סך הנקודות המותר, הוא יקבל פסילה של רישיונו. מערכת הנקודות נוצרה כדי לפשט את התהליך, אבל היו לה כמה השלכות לא מכוונות. האחת היא שאנשים עם הכנסה או השכלה נמוכה עשויים לבצע יותר עבירות לפני שלילת הרישיון שלהם מאשר מי שנוהג לעתים קרובות יותר ויכול להרשות לעצמו תעריפי ביטוח רכב גבוהים יותר. מערכת הנקודות בעבירות תעבורה היא מערכת השופטת נהגים לפי חומרת הפרותיהם. שיטת הנקודות בעבירות תעבורה היא דרך להעניש אדם על ביצוע עבירה מסוימת. הנקודות צוברות ואם האדם צובר מספיק, הוא מואשם בעבירה. האשמות הללו מוטלות על ידי רשויות אכיפת החוק על נהגים המבצעים הפרות אלו. מערכת נקודות יכולה לשמש גם חברות ביטוח כדי לחשב כמה אדם יצטרך לשלם עבור פרמיות ביטוח רכב בהתבסס על היסטוריית הנהיגה שלו. מערכת הנקודות היא מדד לחומרת עבירת תנועה. 

זו דרך של המשטרה להעניש את העוברים על החוק. מערכת זו נועדה לצמצם את מספר תאונות הדרכים וההרוגים. מערכת הנקודות מסייעת לשוטרים לזהות נהיגה בחוסר זהירות ולהעניש את העבריינים בהתאם. אנשים שייתפסו עוברים על חוקי התנועה יקבלו נקודות ברישומי הנהיגה שלהם והם יוכלו לעבור קורס נהיגה מקוון על מנת לנקות את השיא שלהם. למערכת הנקודות בעבירות תעבורה יכולות להיות הטבות הן לעבריינים והן לרשויות אכיפת החוק. לדוגמה, זה יכול לעזור לרשויות אכיפת החוק לקבוע אם יש להאשים עבריין בפשע או אם הם צריכים לקבל אזהרה במקום. זה גם עוזר לעבריינים להבין איזה סוג של עונש הם יקבלו על הפרתם ומספק להם הזדמנות לשנות את התנהגותם לפני שהם מקבלים עונשים חמורים יותר. במדינות מסוימות, נקודות מוחלות על עבירות ספציפיות, כגון מהירות מופרזת או צמיגים לא בטוחים. במדינות אחרות, כמו בריטניה, כל הנהגים צוברים נקודות על ביצוע עבירות, אך הם עלולים לאבד את הרישיון שלהם אם יגיעו לגבול מסוים. נקודות שונות מאוד מקנסות בכך שלא ניתן לשלם אותן ויש לצבור אותן לפני שניתן יהיה להטיל עונש כלשהו. ניתן לשלם קנסות בתשלומים או בקבלת קנס נוסף עליהם. עבירה שעלולה לגרור לפעולת שיטת הנקודות בעבירות תנועה עשויה להיות על אי חגירת חגורת בטיחות, מהירות מופרזת, אי עצירה בתמרור עצור וכו'. מערכת הנקודות נועדה להרחיק נהגים מהכביש אם הם מבצעים יותר מדי עבירות בתוך פרק זמן מסוים. נקודות משויכות לקטגוריות שונות שנעות בין צהוב לאדום. אם תצבור שש נקודות באותה קטגוריה באותה שנה, יישלל רישיונך.

 

יתרונות שיטת הנקודות

מערכת הנקודות בעבירות תעבורה הינה מערכת המקצה נקודות למי שמבצע את העבירה, על פי חומרת העבירה. הנקודות מוקצות על ידי בית משפט, והן נצברות בתיעוד הנהיגה של אדם. היתרונות של מערכת הנקודות הם בכך שהיא מעניקה לנהגים תמריץ לנהוג בבטחה, כך שיוכלו להימנע מצבירת נקודות רבות מדי ומסתכנת בהשעיה או שלילת רישיון. זה גם עוזר לרשויות אכיפת החוק לעקוב אחר אנשים שמבצעים שוב ושוב עבירות תנועה חמורות. יתרונות נוספים של מערכת חדשה זו הם בטיחות מוגברת, עלויות מופחתות, פחות ניירת ושיעורי השכלה גבוהים לעבריינים. שיטת הנקודות היא מערכת ענישה המענישה נהגים מיתרונות של מערכת נקודות נמצא את הנקודות הבאות:

– הוא מכיר בעבירות חמורות יותר על פני פחות חמורות.

– זה מספק תמריץ לנהגים לבצע פחות עבירות תנועה כדי להימנע מהשעיית רישיונם או מאסר.

– הנקודות נלקחות בחשבון בעת קביעת תעריפי הביטוח ליחידים, מה שעלול לגרום לתעריפי ביטוח נמוכים יותר לנהגים בטוחים יותר.

מערכת הנקודות היא דרך לעקוב אחר תיעוד הנהיגה שלך. ככל שהנקודות ברישיון הנהיגה שלך גבוהות יותר, כך גדל הסיכוי שתואשם בעבירה נוספת. ניתן לתת נקודה מסיבות שונות, כמו מהירות מופרזת או שימוש בטלפון סלולרי. הנקודות מוערכות לפי כמה קילומטרים לשעה מעל המהירות המותרת שעברת. אם תעברו על החוק ותתפסו, יחולו נקודות ברישיון הנהיגה שלכם בהתאם.

 

פוסטים אחרונים

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן