סוגים של עבירות מין בבני נוער

עבירות מי בבני נוער - פרקליט

עבירות מין בבני נוער הן עניין מדאיג. מאמר זה דן בדרגות השונות של עבירות מין ומגדיר אותן.

בארה"ב, יש כ-700,000 עבירות מין שבוצעו בכל שנה. כ-20% מהקורבנות הם בני 15 ומטה. הדמוגרפיה מוטה כלפי גברים בגלל השיעורים הגבוהים של פשעי מין בקרב מתבגרים.

חלק מבני הנוער מבצעים עבירות מין, כשלמעשה הם לא. הם פשוט לא מודעים להשלכות של מעשיהם ולכן עוסקים בהם. המשטרה יכולה לסייע באיתור וזיהוי החשודים של עבירת מין, מה שמאפשר לרשויות אכיפת החוק לבצע מעצרים חשובים.

המשטרה מנהלת את פעילותם של בני נוער אלו כך שהם לא יישארו ללא השגחה בזמן שהם ברחובות. הם יכולים גם לחקור אם לאנשים אלה יש ידיעה על אירועים בלתי חוקיים, ואם כן, לקחת אותם בחשבון לפני נקיטת פעולות כלשהן.

חשוב לדעת שעבירות מין נגד בני נוער הופכות לחמורות יותר. בעבר, הם היו בדרך כלל הפרות טכניות של קודים מוסריים והגבלות משפטיות. אבל עכשיו, מאז שהאינטרנט העצים אנשים עם כל מיני מדיה חברתית, יש גם הרבה עבירות מין בבני נוער שנעות בין החזקת סמים לאונס.

אל לנו לחשוב על עבירות המין הללו כעל קטגוריה נפרדת שנוכל להתמודד איתה בנפרד. אנחנו צריכים לעזור לבני הנוער שלנו להבין את ההשפעה של הפשעים הללו עליהם ועל משפחותיהם, כמו גם על החברה בכלל.

בעוד שהתקיפה המינית מוגדרת על ידי ארצות הברית כפשע, אנחנו לא יודעים לאן זה הולך משם. האם מדובר בפשע או בפגיעה בזכויות האזרח? האם זה משהו שצריך להתייחס אליו עוד יותר ברצינות, או שאפשר להתעלם ממנו?

האינטרנט הופך במהירות לטכנולוגיה מסוכנת. זה משנה את חיי היומיום שלנו ואת הדרכים שבהן אנחנו מתייחסים זה לזה. קשה לאמוד את הפוטנציאל לשימוש לרעה ולהתעללות, אבל העובדה שקיים פשיעה במרחב הזה היא בלתי ניתנת לערעור.

אנחנו מתקשים להגדיר אלימות מינית כי אנשים שונים מפרשים את המונח בצורה שונה. אז קשה לחזות מה יקרה כשמישהו יבצע תקיפה מינית. עם זאת, אנו יכולים לזהות כמה מאפיינים נפוצים של תקיפות מיניות המבוצעות על ידי בני נוער – כולם מתרחשים בבית ועבור אדם אחד לשלוט באחר מבחינה מינית (פיזית ו/או רגשית) היא התנהגות בלתי מקובלת עבורם.

אנחנו צריכים להבין ש"מיני" אומר פחות מפסיכולוגי כי אם מישהו מנסה לשלוט במישהו אחר אז במציאות זה באמת לא יותר מאשר מעשה של כוח על מישהו אחר.

בני נוער פעילים היום יותר מאי פעם. כולנו ראינו דוגמאות לבני נוער קטינים באינטרנט ובחדרי צ'אט, או ברשתות החברתיות, רק כדי שנתפסו על ידי הרשויות כי הם הואשמו רשמית על ידי המשטרה.

עם זאת, לא רק בני נוער מראים סימנים לבעיות התנהגות מינית. המרכז הלאומי למידע ביוטכנולוגיה מצא כי ישנה עלייה בעבירות מין בקרב מתבגרים וצעירים. קשה להצביע על הסיבות לעלייה זו חלק מהמומחים סבורים שזה נובע מהיעדר חינוך מיני בבתי הספר (שעשויים לתרום), וחלק סבורים שעשויה להיות עלייה בשימוש בסמים והתאבדות בני נוער בגלל שימוש נרחב בפורנוגרפיה מקוונת.

ניתן להשתמש בכמה גורמים לעיל כדי לקבוע את הכמות הנכונה של צריכת אלכוהול על מנת להיחשב כבעלת יכולת משפטית להסכים לפעילות מינית.

מחקרים הראו שלמרות שאלכוהול הוא גורם סיכון לתקיפה מינית, הסיכון לתקיפה מינית גבוה בהרבה בקרב אנשים שאינם שותים.

כותבי בינה מלאכותית יכולים לשמש לאיתור ודיווח על עבירות מין מבלי שאנשים יצטרכו לחכות לשוטרים.

במקרה של היכרויות מקוונות, כותבי בינה מלאכותית יכולים לזהות איומים פוטנציאליים באתרי היכרויות, במיוחד כאשר הם מבצעים טרולינג למשתמשים אחרים או כאשר הם דנים בטיזרים שעלולים להיות פוגעניים או אפילו אסורים במדינות מסוימות.

עבירות מין אינן חלק נורמלי מחיי בני נוער. למרות שזה נושא שחשוב להתייחס אליו, יש לטפל בו בצורה טקטית.

בתחילת המאמר אנו למדים שיותר מ-1 מכל 10 תלמידי תיכון (עוד ב-2017) נמצאו אשמים בעבירת מין כלשהי. המספר משתנה בין מדינות. זה מוסיף לעובדה שלא רק בני נוער מושפעים מהפשע הזה. יותר ויותר אנשים מושפעים ממנו גם כן, מה שהופך את זה לנושא גדול יותר בימינו מאי פעם.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן מצא כי עבירות מין בקרב בני נוער גדלו בשנים האחרונות ומהוות כמעט חמישית מכלל עבירות המין באמריקה.

קטע טוב להתחיל שיחה על בני נוער בנושא עבירות מין. אם עשיתם מחקר רב בנושא זה, תדעו שישנם סוגים שונים של עבירות מין אך רק מעטות מתמקדות בבני נוער.

בהקשר של הוראת בני נוער על מין, ישנה פרספקטיבה מאוד צרה על מה "נורמלי" ומה "לא נורמלי". השקפה זו הקשתה על מורים לעזור לבני נוער להבין שהגוף שלהם הוא לא רק שלהם אלא גם של אחרים. יתר על כן, רעיון זה יכול להפחית את האמפתיה לקורבנות בני נוער פשוט כי הם "לא כמונו", והם חייבים לפעול אחרת מאשר מבוגרים.

למידע נוסף כנסו אלינו https://www.adato.co.il/

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן