למה להתמודד לבד מול ביטוח לאומי כשאפשר לשכור עורך דין?

אחד המוסדות הכי חשובים הקיימים בישראל ומצד שני, גם אחד הקשים והמסורבלים שיש, הוא ללא ספק ביטוח לאומי. אין ישראלי, שבשלב כזה או אחר של חייו לא מצא את עצמו נדרש לשירותיו של מוסד זה ובמקרים מסוימים נאלץ גם להתמודד איתו.

למוסד לביטוח לאומי יש תפקידים שונים ומגוונים, בכל חלק של חיינו, מילדות ועד זיקנה. התפקידים והשירותים, מתחלקים על פי תקופות חיים וכן על פי שירותים מסוימים. אם היינו צריכים להגדיר את המוסד לביטוח לאומי במשפט אחד אז היינו אומרים, אנחנו משלמים כל החיים הבוגרים, בשביל שאם חס וחלילה יקרה משהו לנו או לילדינו, נוכל להיעזר בו בשעות קשות, בדומה לרעיון של פוליסת ביטוח.

אך כאמור, מדובר במוסד מסורבל, שלא תמיד פשוט להתנהל מולו ובוודאי שלא פשוט להתמודד איתו. גם כאן, בדיוק כמו במקרים של חברות ביטוח פרטיות, המוסד לביטוח לאומי לא ממהר לשלם, וירצה לעשות כל מה שנדרש בשביל להימנע מכך, לצערנו, הרבה פעמים אנחנו נדרשים לשירותיו של ביטוח לאומי דווקא ברגעים הכי בחיינו ולכן חשוב שיהיה איתנו מישהו שידע להתמודד מול מוסד זה.

איך עורך דין יכול לעזור לנו?

עורך דין ביטוח לאומי הוא האיש אשר אליו נפנה בשביל שנוכל ליהנות מליווי אל מול המוסד לביטוח לאומי בכל מצב. הוא יכול לעזור לנו להבין בדיוק מה הדרישות מאיתנו, מה הזכויות שאנחנו זכאים לקבל, באילו תנאים, מה הן החובות, וכיצד אנחנו יכולים ליהנות ממה שמגיע לנו.

מעבר לזה, בכל עת שנרצה להגיש תביעה, עורך דין ביטוח לאומי יוכל לייצג אותנו אל מול הגורמים השונים. זה נכון במקרה של הגשת תביעה במקרה של אובדן כושר עבודה, קצבאות סיעוד, במקרים של תאונה או כל מקרה אחר. זה נכון גם אם יש צורך להגיש תביעה עקב אי הסכמה לתשלום עבור שמירת הריון, חופשת לידה או מקרים אחרים שהחוק מחייב.

לפני שנסביר כיצד בוחרים עורך דין ביטוח לאומי צריך להסביר, לא רק שאנחנו בתור אנשים פרטיים לא תמיד יודעים ומכירים את החוק וכל הסעיפים הכלולים בו, אלא שבמקרים רבים, בוודאי בשעות קשות, אין לנו אפשרות להתמודד עם המצב לבד ולכן חשוב לשכור עורך דין שמתמחה בכך.

כיצד נעשה את הבחירה הנכונה?

ראשית, אנחנו נבחר עורך דין שיש לו ניסיון, ידע ויכולות מקצועיות רבות בתחום. אנחנו נחפש עורך דין שיוכל לייצג אותנו בכל שעה, בכל מקרה ומצב. אנחנו נרצה לדעת שהאיש אותו שכרנו, אכן יוכל לספק לנו את התמיכה הרלוונטית.

שנית, חשוב לבחור עורך דין שיהיה זמין ונגיש, יוכל לבצע את תהליך התביעה כמה שיותר מהר ולייצג אותנו לאורך כל התהליך, לקדם אותו ולפעול לסיום העניין במהרה.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן