מהן זכויות הדיירים בפרויקט פינוי בינוי?

במדינת ישראל ישנם מבנים וותיקים לאינספור, חלקם אינם עומדים בתקנים הבסיסיים הנדרשים למען עמידות בפני רעידות אדמה, וחלקם אף מציגים מצב הנדסי רעוע ומסכן חיים גם בעתות שגרה.

פרויקט פינוי בינוי הינו תהליך ובו מתבצע פנוי של בניין קיים, לרוב וותיק, וזאת במטרה לבנות במקומו בניין חדש ומשופר.

בישראל פרויקטים שכאלו מתבצעים כחלק מתהליך של שיפור תשתיות המרחב העירוני, במטרה לשדרג את הערים ולהביא גם לפתרון משבר הדיור.

מה פרויקט פינוי בינוי כולל?

הפרויקט מבוסס על מספר ממדים לרבות פינוי הבניין והסדרת המגורים או תנאי התשלום עבור הדיירים המפונים למען הסדרת מגורים.

לאחר הפינוי נערך תכנון מחודש לבניין או אף הבניינים שיוקמו באזור המפונה.

עם אישור התוכניות הרלוונטיות, מתחיל פרויקט הבנייה הכולל את כלל התהליך הנדרש בכל אתר בנייה בישראל לרבות הכנת התשתיות הנדרשות כמו חשמל, מים, גז ועוד, הכנת היסודות והקמת מבנה חדש לכל דבר ועניין.

הדיירים המפונים יועברו לבניין החדש ולמעשה יקבלו תנאי דיור משופרים וכן הזדמנות נדל"נית למכירת נכס במחיר הגבוה מן הנכס הקודם.

שימור זכויות הדיירים בפרויקט

בישראל, זכויות הדיירים במסגרת פרויקט פינוי בינוי מוגדרות ב-"חוק הפינויים" התשנ"ג 1992, ומטרתו היא להסדיר את התהליך באופן ברור ונהיר לכול.

החוק כולל מספר נקודות מרכזיות לרבות חובת הודעת הפינוי אל הדיירים יחד עם כל הבקשות והמסמכים הנדרשים עבור הרשויות המקומיות והערכאות המשפטיות.

הודעה מוקדמת בפרק זמן סביר ובמהלכה יוכלו הדיירים להיערך לקראת הפינוי.

כמו-כן, יחושבו הפיצויים ההולמים שינתנו לדיירים המפונים. פיצוי זה יכול להתבטא כספית או בדירות במסגרת תוכנית הבנייה החדשה.

חשיבות הייצוג על-ידי עורך דין

תפקידו של עורך דין פינוי בינוי יכול לבוא לידי ביטוי הן בייצוג הקבלן / היזם המבקש לשמר את האינטרסים שלו באופן משפטי הרמטי או הדיירים המעוניינים להגן על זכויותיהם ולהבטיח את האינטרסים הכלכליים שלהם מפרויקט שכזה.

חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בדינים המשפטיים הנוגעים לפינוי בניין בישראל, תוך מעבר קפדני על ההסכם הנחתם בין הצדדים.

עורך הדין מלווה את הלקוחות לכל אורך תקופת הפרויקט, תוך מתן עצות משפטיות תקופתיות וכן על-פי הצורך.

בנוסף, עורך הדין ייצג את הדיירים בערכאות המשפטיות במידת הצורך, וכן ייקח חלק פעיל בכל הביורוקרטיה הנדרשת אל מול הגורמים הרלוונטיים.

לסיכום

בכוחו של פרויקט פינוי בינוי לספק לדיירים במבנה וותיק, בניין חדיש, עמיד וכן המספק תשואה גבוהה וזאת באם יבחרו למכור את נכסם.

עם זאת, פרויקט שכזה טומן בחובו גם סיכונים, ועל-כן מומלץ להיעזר בשירותיו של איש מקצוע משפטי הבקיא בדינים הנדרשים ואשר ייצג את הדיירים ואת האינטרסים שלהם נאמנה.

הקפידו לחפש אחר עו"ד לדיני מקרקעין המתמחה בתחום ואשר יביא לתוצאה הרצויה.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן