מהי תביעת נכות כללית?

תאונה פגע וברח על כביש

תביעת נכות כללית מושתתת על חוק נכות כללית התשנ"ג 1998, ובה הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי מתבקשת להכיר בנכותו של אדם במובן ובו הוא איננו מסוגל לעבוד באופן תקין המבטיח את רווחתו הכלכלית.

בתביעת נכות כללית נבחנת זכאותו של התובע לקבלת דמי נכות כללית. 

היתכנותה של תביעה זו יכולה לנבוע מטעמים של פגיעה פיזית או מנטלית, כל זאת כל עוד הדבר מונע מבעדו של התובע לעבוד באופן תקין ורציף. התובעים לרוב מתמודדים עם קשיים רבים בביצוע פעולות יומיומיות שונות, דבר הנדרש להוכחה במסגרתה של הוועדה הרפואית. 

כיצד מגישים תביעת נכות כללית?

התהליך להגשתה של תביעה לקבלת דמי נכות כללית מורכבת ממספר שלבים הכוללים איסוף מסמכים רפואיים, תיעודיים בעבור ההוכחות, מילוי טפסים הנדרשים מטעם המוסד לביטוח לאומי והגשתה של התביעה באופן רשמי.

שלב איסוף המסמכים הראשוני הינו קריטי להצלחתה של התביעה ולתוצאותיה המקסימליות. על התובע להציג הוכחות משפטיות ורפואיות המראות על הנכות, השפעתה על יכולת ההשתכרות, דיווחים מטעמם של גורמים רפואיים, בדיקות המעידות על החמרה או חוסר שינוי במצבו הרפואי של התובע, דו"חות המעידים על התאונה אשר גרמה לנכות ועוד.

כל טופס וכל מסמך ולו הזוטר ביותר, הרי שביכולתו לתרום באופן משמעותי לתביעה.

לאחר מכן, יש למלא טפסים הכוללים מידע אודות התובע, הנכות ממנה הוא סובל וכן פרטים משלימים נוספים המתבקשים על ידי המוסד לביטוח לאומי.

מומלץ שאת הטפסים ואת הגשת התביעה עצמה, ילווה עורך דין מומחה נכות כללית אשר יתווה את האסטרטגיה המשפטית הנכונה והמפורטת שתמקסם את תוצאותיו של התובע ותביא למיצוי זכויותיו במלואן.

עיבוד הבקשה

הוועדה אשר תדון בתביעתו של התובע, תפסוק בתוך פרק זמן קצוב את תשובתה. מטרת הוועדה איננה רק לפסוק אם התובע זכאי או לא זכאי לקבלת דמי נכות כללית, כי אם גם אם התובע זכאי לסכום חלקי או לזכויות חלקיות בהתאם לאחוזי נכותו.

יצוין כי לעתים התוצאה איננה עולה בקנה אחד עם רצונותיו של התובע. במקרים ובהם עולה התחושה שפסיקתה של הוועדה איננה תואמת את מצבו הרפואי של התובע, הרי שניתן להגיש ערעור ובמסגרתו הבקשה תיבחן בשנית.

לסיכום

תביעת נכות כללית הינה הליך המתקיים אל מול המוסד לביטוח לאומי, ומטרתו לאפשר לאדם הסובל מנכות להתקיים בכבוד ולהבטיח את רווחתו הכלכלית.

מוטב יהיה להתייעץ עם מומחה משפטי המתמחה בתחום זה, וזאת כדי להבין את הצעדים המדויקים הנדרשים מן התובע, להתכונן אל התביעה ולמצות את מלוא הזכויות.

בכל שאלה והתייעצות משפטית ראשונית בטרם התחלת התהליכים הנדרשים, באפשרותכם להיוועץ עם משרד עורכי דין זגלשטיין. משרדו של עו"ד זגלשטיין מתמחה בהגשת תביעות נכות כללית, תוך הקפדה על יחס אישי ופועל למען מיצוי זכויות התובעים.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן