הוטרדתי מינית בעבודה – מה עלי לעשות?

דיני הטרדה מינית בעבודה נגזרים מכוח החוק העוסק בשוויון הזדמנויות והחוק ליחסי עבודה. דיני העבודה להטרדה מינית במקום העבודה עוסקים בהגנה על העובדים מפני הטרדות מיניות, ונועדו לספק סביבת עבודה בטוחה ושיוויונית.

הטרדה מינית בעבודה כוללת פעולות בעלות אופי מיני שאינם רצויים על-ידי העובד. כך למשל, עובד אשר הוצע לו קשר רומנטי וסירב, איננו חווה הטרדה מינית. אולם אם מדובר בהצעות חוזרות ונשנות, הרי שהחוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה מכיר בכך ומאפשר לו לנקוט בהליכים משפטיים.

כיצד עובד שהוטרד מינית יכול לפעול?

עובד שהוטרד מינית במקום עבודתו יכול לנקוט במספר צעדים שונים.

ראשית כל, חשוב לדעת כי בכל מקום עבודה, ניתן לפנות אל הממונים, ומתוקף החוק עליהם לפעול. אל להם להתעלם מן המצב או לנסות להשקיטו.

שנית, ניתן להגיש תביעה אזרחית ולדרוש פיצויים ללא כל הוכחת נזק. ולבסוף, ניתן גם להגיש תלונה במשטרה ולמעשה להתחיל ולנקוט בהליכים משפטיים פליליים.

יש לציין כי עובדים רבים אינם מודעים לזכויותיהם ואינם יודעים כיצד לפעול, או להגדיר אם אכן הם חוו הטרדה מינית במקום עבודתם. לשם כך מומלץ לבקר באתר Hatrada המתמחה בייצוג עובדים בהטרדה מינית בעבודה וכן שמאגד תחתיו מגוון מאמרי מידע שונים בנושא.

פנייה לארגונים חיצוניים לצורך ייעוץ

עובדים רבים החווים הטרדה מינית במקום עבודתם, חשים בבושה ולעתים גם בחוסר אונים שמא נקיטת הליכים תפגע בהם ותסב להם נזק באפיקיהם המקצועיים.

במקרים מסוג זה, הרי שניתן לשם כך לפנות גם לגורמים חיצוניים שונים כגון ארגונים למתן ייעוץ פרטני בנושא זה או ארגונים ועמותות בנושאי טיפול ופסיכותרפיה.

ייעוץ ראשוני על-ידי גורם חיצוני יכול גם להינתן על-ידי עורך דין המתמחה בתחום ההטרדות המיניות, ושמביא עמו בקיאות וידע בתחומים אלו ובתהליך הצפוי לעובד בהמשך הדרך.

סיכום הדברים

דיווח לדרגים הבכירים או פנייה למשאבי האנוש, תוכל לסייע רבות בקבלת הדרכה בדבר ההליכים בהם יש לנקוט בהמשך כנגד הגורם אשר הטריד מינית. נוסף על כך, דיווח לגורמים אלו, יאפשר להתעמת עם אותו גורם.

לצד אלו, ייעוץ משפטי מקדים יוכל לסייע לעובד שהוטרד מינית להצטייד בידע הנדרש ובביטחון שיוכל לסייע לו להתמודד עם המעמד הקשה והמאתגר.

לצד תביעה אזרחית, הרי שדיווח למשטרה הוא בהחלט צעד בו ניתן לנקוט. דעו כי צעד שכזה איננו מבטל את התביעה האזרחית, ושניתן לנקוט בשני הליכים במקביל.

לארגונים רבים ישנה מדיניות ברורה בנושא, וכן החוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה אף מונה סד"כ של עובדים ובהם חברות ובתי עסק מחויבים בהעברת סדנה למניעת הטרדה מינית ובתקנון.

בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, התייעצו עם עורך דין המתמחה בתחום, ושבכוחו להתוות את האסטרטגיה המשפטית שתינקט כנגד העובד שהטריד מינית.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן