לפני ההתלהמות – למי באמת מגיע תו נכה?

 

 

לא תמיד אפשר להבחין או לראות באופן ברור על אדם היוצא מרכבו לאחר שחנה בחניית נכים, מהי נכותו ומדוע הוא מחזיק בתו נכה. אז איך יודעים? פשוט מאוד – לא יודעים! על כולנו לכבד כל אדם המחזיק בתו נכה ומחנה את רכבו בחניית נכים על פי חוק, מבלי לערער או לשפוט או לבחון אותו. יש הרבה דברים שאיננו יודעים ומצבים שאין אנחנו יכולים לשער בדעתנו שהצדיקו את תו הנכה שאותו אדם זכאי לו. מה שאנחנו כן יכולים להיות בטוחים לגביו, זה שהתנאים של ביטוח לאומי והוועדה הרפואית הבוחנת תביעות זכאות לקבלת תו נכה מאוד מחמירים, ואם אדם מחנה כחוק בחניית נכים ויש בידו האסמכתא, אזי הוא רשאי לעשות זאת והיו סמוכים ובטוחים כי סיבותיו שמורות עימו.

 

אז אולי לפקפק באדם שנראה לנו "בסדר גמור" זה לא מכובד או כדאי, אבל מה כן אנחנו יכולים לדעת על תו נכה ועל התנאים לקבלתו? ובכן, יתרום לכולנו לדעת שתו נכה יכולים לקבל גם חולי סרטן, חולי טרשת נפוצה, אנשים הלוקים באוטיזם או בהפרעות שונות בנפשם, אנשם קשישים, אנשים הסובלים מאגורפוביה וכמובן, אנשים הסובלים מכאבים כרוניים ומגבלות פיזיות אשר מקשות עליהם להתנייד ולהגיע בקלות ומהירות ממקום למקום כפי שכולנו עושים באופן מובן מאליו.

 

המשותף לכל אלה הוא שבסופו של יום, אלה מצבים שעלולים לגרום סיכון לאנשים בסביבת החולה ואף סיכון או החמרה במצב של החולה עצמו. לפיכך, רק לאחר בדיקה קפדנית מאוד, נעשית ההחלטה באם יש לאפשר תו נכה לאדם במצב מסוים, או לא.

 

זווית נוספת וחשובה לסיפור הזה שכדאי לזכור, הוא שלעתים מקבלים גם המטפלים או המלווים הצמודים של אותם אנשים תו נכה או את האפשרות להשתמש בו. מובן לחלוטין כמובן שבמקרה שמטפלים מסיעים את החולים או בעלי המוגבלויות למקומות שונים, בין אם אלה טיפולים או ביקורי רופא ובין אם מקומות בילוי או סידורים שגרתיים, זה לגיטימי שהם ישתמשו בתו הנכה. עם זאת, מה לגבי שימוש בתו כשאר רק הם נמצאים ברכב? גם זה נחשב למצב שעלול לעורר תחושות מעורבות בקרב הציבור אך אסור לשכוח, המטפלים פעמים רבות משתמשים ברכב ובתו הנכה על מנת לספק למטופל תרופות באופן דחוף, למשל, או עוד פעולות שלא מצריכות את החולה עצמו, אלא רק את המטפל. במקרים כאלה, שמטפל חייב במהירות לדאוג לבצע פעולות או סידורים דחופים עבור המטופל, ראוי שיהיה לו את תו הנכה לשימוש זמין.

 

נכון, זהו מצב שבו עלינו "לסמוך" על המטפלים שזה אכן מה שהם עושים. זהו מצב עדין שבו יש לקוות שאכן השימוש שנעשה בתו הוא שימוש לגיטימי. כך או כך, חשוב להדגיש שאם אתם או יקיריכם זקוקים לתו נכה, שווה להעמיק בנושא ולהרחיב את ידיעתכם, אפילו מומלץ לשקול פגישת יעוץ או שיחת טלפון לעורך דין המתמחה בנושא קבלת תו נכה, שכן התו הוא דרך חשובה להמשיך ולשמר את החיים במסלולם ככל האפשר.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן