שירותי עורך דין צבאי רפואי

עורך דין צבאי רפואי הוא איש מקצוע בעל מיומנות בשני תחומים נפרדים של עולם המשפט: תחום המשפט הצבאי ותחום הרפואה הצבאית. אלו הן התמחויות מיוחדות הכרוכות בידע עמוק בפקודות מטכ"ל, המאפשר עיסוק בתחום הרפואי בהוראת קצין רפואה ראשי בצה"ל, ר"מ 2, נהלים צבאיים והוראות מקצועיות במדורי הרפואה, קציני רפואה פיקודיים ומרפאות צבאיות.

השירותים המוצעים על ידי עורך דין צבאי רפואי כוללים טיפול במקרים חריגים וייחודיים הנוגעים לזכויות החיילים לקבלת טיפול רפואי במהלך שירותם הצבאי. הוא מסייע בקביעת כשירות החיילים לשירות בכלל או שיבוץ לתפקיד מסוים בפרט. בנוסף הוא מטפל בתחומים הנוגעים למחלות, פגיעות וחבלות אשר מתעוררות או מחמירות במהלך השירות.

נושאים מהותיים בתחום הרפואי הצבאי

השירות הצבאי נקבע כחובה אזרחית לכל אדם לאחר גיל 18. לכן, אם חייל שובץ לתפקיד שאינו תואם את מגבלותיו הרפואיות או מצבו הרפואי, שהיה טרם הגיוס, הוא זקוק לסיוע של עורך דין צבאי רפואי.

חשוב ביותר לתעד את המצב הבריאותי הלקוי במסמך רפואי מתאים ולהגישו מספיק זמן לפני הגיוס לגורמים הרלוונטיים בצבא. אך גם אם לא הוגשו מסמכים אלו מראש, והחייל שובץ לתפקיד שאינו תואם את יכולותיו הגופניות, עורך הדין בוחן את המקרה הרפואי מבחינה משפטית ופועל מול הגורמים בצבא, מתוך מטרה לדרוש בירור נרחב של הסוגיה הרפואית.

כך ניתן לשנות את הכשירות הרפואית של החייל שגויס או לקבוע אותו מראש טרם הגיוס, ולאפשר שיבוץ לתפקיד מתאים יותר.

ההקלות אותן ניתן לקבל בעקבות בעיה רפואית

ליווי של עורך דין צבאי רפואי מאפשר הקלה במשימות צבאיות המקשות על המצב הרפואי של החיילים, כגון שירות בתנאים של יחידה סגורה ללא יציאה הביתה בתדירות מספקת, או שמירות לילה. במקרים רבים, עורך הדין מאתר את מקור הבעיה ופותח בהליך משפטי להשגת פטורים מתאימים ממשימות אלו או שחרור מוחלט מהמשימות.

לאחר ההליך, החייל משובץ לתפקידים מתאימים יותר, ואם קיים צורך, עורך דין צבאי רפואי נעזר בחוות דעת של מומחים רפואיים בתחומים שונים, לחיזוק הטענות והראיות.

לכן חשוב שלא להתמודד לבד ולפנות לקבלת הליווי המשפטי המתאים, בכ מצב של בעיה בסוג השירות הצבאי או תנאיו, קשיים שמתעוררים במהלך השירות, או שיבוץ לתפקיד שאינו מתאים מבחינה רפואית. עורך הדין בוחן כל מקרה לגופו ומסייע לכם עד לפתרון המצב.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן