שימוש במכשירי האזנה למטרות אישיות

כיום, אם אתם רוצים להשגיח על הבית שלכם, על הילדים שלכם או על נכסים משמעותיים אחרים שלכם, יש עולם שלם של אמצעי אבטחה מתקדמים שאם יכולים להשתמש בהם, בדגמים שאולי אפילו לא דמיינתם.

שימוש במכשירי האזנה מתאפשר היום באמצעות מכשירים זעירים שאתם יכולים להציב במכונית או בתיק של מישהו, על מנת להאזין לשיחות של אחרים בסביבה. ישנם מכשירי מעקב שמבוססים על טכנולוגיית GPS, שאתם יכולים להציב במכונית או בתיק של מישהו, כדי להבין לאן הם הולכים.

ויש מצלמות מעקב במגוון שלם של דגמים שמופעלים על תנועה, וניתנים להתקנה בחפצים תמימים כמו שעונים, תיבות חשמל ביתיות בחוץ, כלובי ציפורים ואפילו דובון פרווה.

מי משתמש במכשירי האזנה?

חלק ממוצרי הריגול נרכשים למען ביטחונם של משפחותיהם או חבריהם של אנשים, או לשם מעקב מרחוק אחר בני הבית, כשאין אפשרות להיות פיזית בבית כדי להשגיח עליהם.

שימוש במכשירי האזנה יכול להתבצע על ידי אנשים שחושדים שבני או בנות זוגם בוגדים בהם, או על ידי הורים מודאגים. לדוגמא, לקוחות רבים קונים מכשירי האזנה על מנת להאזין לשיחות של ילדיהם ולפקח על התנהלות שאינה תקינה.

בחנויות שמוכרות ציוד אבטחה אישי מתקדם ניתן למצוא גם מקליטי שמע קטנם המאפשרים למשתמש להקליט קולות או להאזין לשיחות בחדר אחר. מכשירים פופולריים נוספים יכולים לזהות אם מכשיר האזנה הוטמן בטלפון או בחדר של משתמש.

מטרות בילוש ומעקב

חוקרים פרטיים מבצעים שימוש במכשירי האזנה מסיבות רבות ומגוונות, ובעיקר למטרות בילוש ומעקב. הורים לבני נוער שוכרים שירותי בלשים פרטיים כדי להשגיח על התנהלותם של המתבגרים שלהם במצבים חברתיים, ובמיוחד על מנת לפקח על מעורבות במצבים פליליים.

ניתן למקם מכשירי האזנה בחשאי ברכב או במחשב של המתבגר כדי לעקוב אחריו. כך ניתן לגלות על מה בני הנוער מדברים ביניהם ובמה בדיוק הם עסוקים.

אז עכשיו אפשר להשתמש במכשירי האזנה בכל מקום, אבל האם זה אתי?

מבחינה אתית, ההחלטה לבצע שימוש במכשירי האזנה היא החלטה אישית. אם אימא רוצה לבדוק את מצבו של הילד שלה, זוהי החלטה שלה. כשנתוני מעקב כאלה נאספים בהסכמת האדם שאחריו עוקבים, למשל כשמתקינים מכשיר האזנה ברכב על מנת לפקח על בטיחות הנהגים, זהו שימוש מותר במכשירי האזנה.

אבל ברגע שאתם מתחילים להשתמש במכשירי האזנה על מנת לעקוב אחר כל רגע בחיי היום יום של האנשים שאחריהם אתם עוקבים, כדי להאזין לכל השיחות שלהם, זהו למעשה דבר חושפני למדי.

מומלץ ליידע את האנשים שעוקבים אחריהם

אם הורים רוצים לבצע שימוש במכשירי האזנה כדי להבטיח שת שלומם של המתבגרים שלהם, ואומרים להם שהם התקינו ברכב או במחשב שלהם מכשיר האזנה, זה יכול לשמור על יושר ולהגביר את רמת האמון של המתבגרים בהוריהם. אבל אם משתמש רוצה לעקוב אחר אדם אחר מסיבה אחרת באופן סודי, זה אולי שימוש שאינו אתי.

זה בטח לא משהו שהייתם רוצים שיעשו לכם, וזוהי התנהגות שאינה מאפשרת בניית מערכת יחסים אמינה.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן