רישיון הנהיגה נשלל? ככה תתמודדו!

 

שלילת רישיון נהיגה יכולה להתרחש במקרים שונים, בעוד שעבירות תנועה, צבירת נקודות, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים ועוד – כולם עלולים להוביל לשלילה. מי שרישיונו נשלל, יכול למצוא עצמו מוגבל ללא יכולת להגיע למקום העבודה, לנהל חיים ביעילות או בנוחות, בעוד שהעדר רישיון אכן מגביל את הנהג.  

עם זאת חשוב להבין כי מדינת ישראל נחשבת כזאת המדורגת במקום ה 20 מבין המדינות בהן כמות התאונות גדולה, מה שאינו מחמיא בכלל! בכך, כמויות הנפגעים בתאונות הדרכים וכמות גדולה של עברייני התנועה בישראל: מאלצת את המשטרה לצאת במבצעי אכיפה גדולים בהם נשללים רישיונות נהיגה. לכן, נהגים שרישיונם נשלל פונים אל עורך דין תעבורה על מנת שזה יעזור להם לבטל את הגזירה.

אז כיצד מתמודדים עם שלילה? הנה כמה דרכים לעשות זאת:

בחירת עורך דין תעבורה – אם רישיונכם נשלל לתקופה ארוכה, אם אתם עומדים בפני דיון בבית דין לתעבורה, או אם הואשמתם בעבירה חמורה: רצוי לפנות אל פרקליט שיוכל לייצג אתכם מול בית המשפט. עורכי דין בתחום מכירים את הערכאות המשפטיות הפועלות במקרים של עבירות תנועה, תוך שרבים יכולים לסייע "להמתיק" עונשים ולהפחית קנסות. בין היתר מסייעים הפרקליטים להחזיר רישיון נהיגה למי שזה נשלל ממנו.

לימדו מטעויות – מי שרישיונו נשלל, יצטרך בדרך כלל לעבור קורס נהיגה מונעת. קורס זה נועד לרענן את ידיעותיהם של נהגים, כמו גם לבחון אותם לפני קבלת הרישיון. נצלו את הקורס כדי ללמוד כיצד הופכים לנהגים זהירים יותר.

איתור דרכי הגעה חלופיות – אם אין לכם רישיון בזמן הקרוב, תוכלו לנצל את הזמן כדי ללכת ברגל, להכנס לכושר גופני ולהגיע ממקום למקום ללא רכב. בכך תמצאו עצמכם משפרים יכולות פיזיות כמו גם מכירים שבילים, דרכים יפות ושאר רחובות ציוריים בדרך אל היעד. בכך תוכלו למנף את שלילת הרישיון למשהו נחמד שתוכלו לעשות.

הגישו בקשה – אם ביצעתם לא מעט עבירות תנועה, אם נהגתם תחת השפעת אלכוהול או סמים, אם הייתם מעורבים בתאונה קטלנית ושאר עבירות – בוודאי שצברתם המון נקודות. עם זאת, ניתן להגיש בקשת ערעור לבית הדין לתעבורה ולבדוק האם תוכלו להפחית בכמות הנקודות או לערער על החלטת בית המשפט לשלול לכם את הרישיון. באתרים שמקנים מידע ממשלתי, ניתן למצוא את הדרך לבצע חידוש רישיון נהיגה לאחר פסילה. בכך אפשר לפעול למען החזרת הרישיון.

לסיכום, בין אם הרישיון שלכם נשלל או לא, מה שחשוב הוא לנהוג תמיד בטוח, לא לעבור את המהירות המותרת, לתת זכות קדימה להולכי רגל ובכך לשמור על חייכם ועל חיים של אחרים!

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן