רישום פלילי, איך יוצאים מזה?

מחיקת אישום פלילי

מחיקת אישום פלילי

כולנו עשינו טעויות כילדים, כמתבגרים ובטח ובטח כמבוגרים. חלקנו טעו טעויות קטנות וחלקנו טעו טעויות אשר עד היום הם משלמים עליהן את המחיר. יכולות לעבור שנים עד שהטעות הזו תחלוף מעל לראשיהן אך לא בטוח שהקלון שהתלווה לטעות ילך גם הוא.

אז מה עושים עם טעות שלעולם לא תחזור?

אין מה לעשות, נעצרתם על ידי המשטרה על עבירה רנדומלית, נפתח לכם תיק במשטרה ולאחר מכן הועברתם לטיפולו של בית המשפט. באם הורשעתם, נרשמתם ותועדתם במרשם הפלילי וכמו כן קיים עליכם רישום פלילי. הדברים שונים מאחר והמרשם הפלילי אוגד בתוכו את כלל הרישומים הפליליים.

הדבר בא לידי ביטוי כאשר אתם מעוניינים במחיקת רישום פלילי. כאשר בעל רישום פלילי מגיש בקשה של מחיקת רישום פלילי, הוא למעשה מבקש למחוק שורת עבירה מהמרשם הפלילי הכולל שלו השמור ומתועד במשרדי המשטרה.

במה כבר רישום פלילי יכול להזיק?

רישום פלילי מקבל דגש רב כשבעליו מנסה להתקבל למשרה ממשלתית, ציבורית או אפילו לנסות להתקבל ללימודים נחשבים בארץ או בחו"ל. אם נרד למינימום- הדבר עלול לעלות לך בעצמאותך כגון ביטול רישיון הנהיגה.

משרה ממשלתית לא תכבד אדם בעל עבר פלילי רשום. אך אם כיפר על מעשיו וריצה את עונשו, יוכל רישומו להימחק לאחר 10 שנים מתום ההתיישנות של העבירה. אם הייתה זו עבירה קלה, ימחק הרישום אוטומטית מרשומות המשטרה לאחר 7 שנים.

אצל קטינים, בדרך כלל, התיקים נסגרים עוד בהיותם קטינים או בעוברם להיות בגירים אך במידה ולא, ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי לאחר 3 שנים החל מתחילת ההתיישנות על העבירה המדוברת.

עבירות הרסניות כמוות לא מקבלות מחיקה בשום אופן.

מהי עבירה קלה?

עבירות קלות הן עבירות שרוב לא מצריכות התערבות של בית המשפט ובדרך כלל נפתחות ונסגרות בתחנת המשטרה. עבירות קלות הן לא דבר המסכן את הסביבה אך פוגע בה ולכן יש לחשוב על ההשלכות.

אחת העבירות הנפוצות למשל, חסימת נתיב עם הרכב. זוהי עבירה אמנם שהיום שוטר לא יעצור אותך, אלא יגיד לך לפנות את האזור, אך זו עבירה על החוק היכולה להסתיים עם רישום פלילי.

איך מוחקים רישום פלילי?

מחיקת רישום פלילי לרוב יעשה דרך המשטרה. על המבקש להמציא בקשה מסודרת ומנוסחת היטב אשר תשרת אותו נאמנה בבקשתו לטיהור שמו. שיקולי המשטרה נותרים לה אך לרוב אם תיקך נותר ריק מאז העבירה הזו, ימחק הרישום כלא היה.

ניתן להתייעץ עם עורך דין פלילי שמבין בחוקיות ובמה נכון או לא נכון לעשות. הדבר יעזור גם בניסוח הבקשה ובניתובה לגורמים הנכונים.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן