פרטים שחשוב לדעת על מזונות ילדים

 

 

הגעתם להחלטה כי מערכת היחסים שלכם נגמרה, וכעת אתם רוצים להתגרש, לחלק את הרכוש ולקבוע דמי מזונות. זוהי ההזדמנות שלכם לעשות סדר ולהבין את הנושאים הרבים לפני שאתם נוקטים בצעדים קריטיים בתהליך החלוקה. היום, הרבה זוגות מחליטים לפרק את החבילה, צועדים לעבר הרבנות וסוגרים את התיק. אך רגע לפני שאתם מקבלים החלטות הרות גורל, בהן כלולות ככל הנראה גם ילדים, עליכם להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום דיני משפחה שיסייע לכם לבצע את חלוקת המזונות באופן הטוב ביותר.

כלכלת הילדים במקום הראשון

תהליך פירוק הנישואין אינו קל בפרט במידה ויש ילדים משותפים. במקרה הזה, סכום מזונות ילדים יכול להיקבע לאחר דיון והסכמה בין ההורים. במידה והזוג לא הגיע להסכמה לגבי המזונות, הם יכולים להגיש תביעה ספציפית ובית המשפט יקבל את ההחלטה מה יהיה סכום המזונות לפי הפרמטרים שהוגשו בפניו.

חשוב לדעת: מזונות עבור הילדים הם זכותם של הילדים עד גיל 18 ולכן, כל החלטה שתתקבל בבית המשפט לגבי הסכום היא אך ורק לטובת הילדים תוך התחשבות בצרכיהם ולא לטובת ההורים.

מה החוק אומר?

לאחרונה קבע בית המשפט העליון כי הורים גרושים שהחליטו על משמורת משותפת על ילדיהם בגילאי 6-18 ושכרם החודשי זהה או קרוב, דמי המזונות של שניהם יהיו משותפים ומחולקים בהתאם ליכולות הכלכליות שלהם. כל הורה ישלם את הוצאות הילדים בעת שהם נמצאים ברשותו. כגון: מזון, שכר דירה, חוגים, בתי ספר, ביגוד וכדומה. בעבר נטל תשלום מזונות ילדים חל אך ורק על האב גם אם המשכורת של האם גבוהה יותר. אך, בעקבות הפסיקה האחרונה שהועלתה לפני שנה, כיום חל על שני ההורים תשלום מזונות לפני חלוקת המשמורת ומשכורתם.

ראוי לציין כי עד גיל 6, דיני ישראל מטילים את חובת תשלום המזונות על האב לאורך תקופה מסוימת. מדובר ביכולות בסיסיות ראשוניות שאינן קשורות באופן מסוים ליכולתו הכלכלית של האב.

מה קורה כשלא משלמים מזונות?

היום קיימים אנשים רבים שאינם מקיימים את תשלום מזונות ילדים על פי החוק. חלקם מתחמקים מתשלום, מסבירים כי אין להם מספיק שכר על מנת לשלם את מלוא הסכום ולעיתים אף נותנים סכומים לא תואמים את הסכם החלוקה. על כן, חשוב להבין מה הן ההשלכות שעלולות להתפתח עקב אי תשלום מזונות מהסוג הזה. במקרה והאב אינו עומד בתשלומים כפי שנקבע לו לפי דין, האישה יכולה לפנות ללשכת ההוצאה לפועל על מנת להגיש תביעה לקבלת התשלום על פי פסיקת בית המשפט. בתחילה, הלשכה תוציא אזהרת תשלום. בשלב הזה על המחויב בתשלום לערער או לשלם. במידה ויחליט להתעלם מתשלום, התוצאה יכולה לכלול עיקולים ואף הוצאת צו מאסר נגד החייב.

לסיכום, מזונות עבור ילדים הם חובה על פי חוק והם חשוב למחייה ולהתפתחות ילדכם. גם אם החלטתם להתגרש ולסיים את מערכת היחסים שלכם, דאגו שהילדים שלכם לא יחושו במחסור במהלך גדילתם. מתלבטים איך לפעול? עורכי דין לדיני משפחה ילוו אתכם לאורך התהליך עד לקבלת הסכם החלוקה הטוב ביותר עבור הילדים.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן