סגירת תיק פלילי – כמה דברים שכדאי לדעת

תיק פלילי הוא משהו שרבים לא רוצים שיהיה חלק מהחיים, הוא יוצר מועקה מאוד גדולה ויש רבים שתיק זה יכול לפגוע אפילו בעיסוק העיקרי שלהם, כמו רואי חשבון ועיסוקים נוספים שדורים עבר פלילי נקי לצורך קבלת רישיון עבודה בתחום.

אם אתם נמצאים במצב של חקירה במשטרה בשל עבירה, רוצים להימנע מרישום פלילי שיכול לשבש את מהלך החיים, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על התהליך.

התהליך הפלילי מתחלק לשני חלקים, החלק הראשון הוא החלק של החקירה ואיסוף הראיות, מכונה גם לפני כתב אישום, והחלק השני כאשר כבר גובשו כל הראיות והעדויות והוחלט על הגשת כתב אישום.

השלב הקריטי ביותר הוא השלב שבו התיק נמצא בידי המשטרה עוד לפני שהוא הועבר לתביעה, כלומר השלב שבו התיק בשלבי הכנה לצורך הכנת כתב אישום.

בשלב שבו כבר כתב האישום מוכן והוגש לתביעה עדיין אפשר לפעול, זאת באמצעות עורך דין המומחה בתחום העבירה שבוצע, באם מדובר על עבירות מין או כל עבירה פלילית אחרת יש לבחור בקפידה ייעוץ וליווי משפטי ראוי.

הגורמים לסגירת התיק הפלילי

הגורם שקובע יותר מכל על סגירת תיק פלילי הוא עורך דין המייצג, וכושר השכנוע שלו, בזכות היכולות של עורך הדין ייקבע גורל סגירת התיק והעמדה לכתב אישום.

כל עורך דין העוסק בתחום יודע היטב, שמה שקובע את ההחלטה לסגירת התיק ולביטול מלא של כתב האישום הוא חומר הראיות ויחד עם זאת גם גרסת החשוד שנמסרה במשטרה, מכאן כי החקירה המשטרתית היא זאת שקובעת את המשך ההליך הפלילי, ליווי צמוד של עו"ד כבר בתחילת התהליך היא זאת שתביא לתוצאות הרצויות והמיטביות ביותר.

רבים לא יודעים כי כבר בשלב הראשוני אדם ראשי להתייעץ עם עורך דין, למרות שחוקרי המשטרה מבצעים תרגילים רבים שהנחשד לא יתייעץ עם עורך דין ומנסים "להוריד" אותו מהרצון, כל בכדי להביא להודאה מלאה באשמה.

בכל מקרה תמיד חשוב להבין כי המשטרה מבצעת המון תרגילי חקירה שברום כלל לא חוקיים והמשטרה נוהגת להסתיר אותם, חשוב להתייעץ תמיד עם עורך דין.
המחשבה שמא התייעצות עם עורך דין היא משהו שיוצר חשד יותר גדול, היא שגויה מהיסוד!

אסור לחשוב שייצוג וליווי משפטי הוא משהו שרק מי שאכן אשם ויודע זאת הוא בוחר ליווי משפטי, יש מקרים בהם אדם חף מפשע נעצר על לא עוול בכפיו וללא ייצוג מלא של עורך דין מקצועי הוא פשוט מוצא את עצמו מבלה בבית מעצר.

בחינה נכונה של הנסיבות ושל הפרמטרים יכולה להביא לסגירה מלאה של התיק, ולביטול כתב האישום, יש מקרים נפוצים בהם מבוטל כתב האישום, באם מדובר על מקרה ראשון וחד פעמי, חומרת העבירה, בספר החוקים ישנם עבירות רבות וחמורות, אם החומרה של המעשה אינה גדולה עורך דין טוב יוכל בקלות להגיש בקשה לסגירת התיק ואפילו להביא לסגירה מיידית שלו.

המאמר באדיבות עורך דין פלילי מוטי אדטו, מהמומחים המובילים את תחום המשפט בישראל.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן