נפגעתם בתאונת דרכים? ככה יש לפעול!

 

לצערנו, תאונות דרכים בישראל הן לא דבר נדיר. בעוד שבכל יום ובכל שעה, אנו שומעים על אדם שנפגע מרכב, היה מעורב בתאונה, או עבר על החוק בצורה נוראה! ואכן, תאונות דרכים הן מכת מדינה, בעוד שמדינת ישראל מדורגת במקום ה 20 בעולם(!) כמרובת תאונות: מה שלא מועיל לנו כלל וכלל. אבל מה עושים במידה ואתם נפגעתם בתאונת דרכים קשה, או קלה? הנה כל השלבים הדרושים בהתמודדות עם סיטואציה כזאת: 

ביצוע שיחת חירום אל כוחות ההצלה

אם הייתה מעורבים בתאונה רבת נפגעים, חשוב מיד ולפני שאתם בוחנים את הנזקים שנגרמו לרכב שלכם, גובים עדות או מחליפים פרטים עבור תביעת תאונות דרכים  להזעיק באופן מידי את כוחות ההצלה. 

חייגו לאמבולנס במספר 101, במקרה שישנם נפגעים, כמו גם שיש לחייג 100 למשטרה. אם לא היו נפגעים, אך הייתה התנגשות קשה: רצוי להתפנות מיד לבית החולים, או לפנות נפגעים על ידי יצירת קשר עם מגן דוד אדום. 

החלפת פרטים עם הנהגים האחרים

במידה והייתם מעורבים בתאונה שלא נפגעתם ממנה פיזית, וגם לא היו מעורבים בה נפגעים, יש להחליף פרטי ביטוח עם בעל הרכב שהיה מעורב בתאונה. אם נגרמו נזקים למכוניות, רצוי להשאיר את כל הפרטים, כמו: מספר טלפון של חברת הביטוח, מספרי תעודות זהות, פרטים של חברת ביטוח ועוד. במידה ואין שיתוף פעולה מהצד השני, רצוי לבחור בעורך דין שיעזור לכם להגיש תביעת תאונות דרכים מול הצד הפוגע. כדי שזה ישתף עמכם פעולה. 

פנייה אל חברות הביטוח

כעת לאחר החלפת הפרטים, יש לפנות אל חברת הביטוח על מנת להגיש תביעת תאונות דרכים. חברת הביטוח תזדקק לכל הפרטים כדי לאפשר כיסוי על הנזקים שנגרמו לרכב. את הפרטים והעלויות יש להשיג תוך פניה אל מוסך מורשה של חברת הביטוח, או אל מוסך פרטי, וקבלת הצעת מחיר לתיקון הנזקים. במקרים מסוימים, תצטרכו להיעזר בבוחן תנועה ולצלם תמונות של מקום האירוע. 

תביעת פיצויים לנזקי גוף

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים קשה, חשוב לפנות את פרקליט שיגיש בשמכם תביעה , למוסד לביטוח לאומי. הפנייה עליה להיות מוגשת אל המוסד לביטוח לאומי, עם כל פרטי התאונה, והמסמכים הרפואיים. 

נוסף לכך, במידה ואתם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות, או שחס וחלילה אדם קרוב לכם נהרג בתאונת דרכים: יש למצות את הזכויות שלכם ולקבל טיפול ופיצוי כספי על הפגיעה או האבדן. 

באמצעות ביצוע כל השלבים, שמירת מסמכים, וסיוע של עורך דין טוב העוסק בתביעות כאלה ואחרות – תוכלו לנסות לאחות את השברים ולהתגבר על נזקי התאונה, בין אם מדובר בתאונה קשה, או קלה. 

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן