נהיגה בשכרות – סקירה כללית

 

החוק בישראל קובע כי אדם אשר בגופו נמצא כמות אלכוהול גבוה מהמותר בחוק ( 50 מ"ג אלכוהול בכול 100 מיליליטר של דם) עובר על החוק, וכן הכמות אף נמוכה יותר כשמדובר על נהגים חדשים וצעירים ונהגים עסקיים או מסחריים. נהיגה בשכרות זה נושא רציני לפניכם סקירה מקיפה בנושא:

נהיגה בשכרות – נתונים

בשנת 2018 אירועו בישראל 287 תאונות קטלניות וכן 1710 תאונות קשות עם נפגעים, במהלך שנת 2018 נהרגו בישראל 316 בני אדם כתוצאה מתאונות דרכים כאשר ברוב מקרי התאונות עם נפגעים, היה נהג אחד לפחות תחת השפעת אלכוהול, תחת השפעת אלכוהול זמן התגובה של הנהג יורד במעל 60% וכתוצאה מכך מעלה את הסיכויים לתאונת דרכים רבת נפגעים.

עונשים בגין נהיגה בשכרות

אדם הנתפס על נהיגה בשכרות ועומד בפני משפט בגין העבירה צפוי לקבל עונשים כבדים, העונשים בגין נהיגה בשכרות:

שלילת רישיון הנהיגה – אדם הנמצא אשם בנהיגה בשכרות ובבית הדין הוחלט למצות את הדין אתו יקבל מינימום שנתיים של שלילת הרישיון, כמובן שבמקרה כזה לרמת האלכוהול בדם יש משמעות ישירה על זמן השלילה..

קנס כספי – בנוסף לשלילה, יקבל הנאשם גם קנס כספי גבוהה של עד 10,000 ₪

מבחני תעבורה מחדש – במידה ושלילת הרישיון עולה על שנה על הנאשם לגשת למבחני התעבורה מחדש על מנת לחדש את הרישיון.

מאסר בפועל – אדם הנמצא אשם בנהיגה בשכרות וכן עקב כך היה מעורב בתאונה עם נפגעים, עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח. נהיגה בשכרות נחשבת כעבירה חמורה ובמקרים בהם ישנם נפגעים נוטים בתי המשפט למצות את הדין בצורה מלאה עם הנאשם ולהאשימו בהריגה ולגזור עליו 7 שנים של מאסר בפועל.

 

המלצתנו

המחוקק מחמיר בכל הקשור לנהיגה בשכרות, ולכן במקרה והואשמתם בגין עבירה זו המלצתנו היא לפנות לעורך דין נהיגה בשכרות מקצועי ובקיא היטב בכל הפרטים הקטנים. בנוסף לכל קחו כמה שיותר עדויות וצלמו את זירת האירוע!

לסיכום

ההמלצה שלנו בכל הנוגע לנהיגה בשכרות היא – אל (!) תנהגו תחת השפעת אלכוהול, אלכוהול זה סם פסיכו-אקטיבי מסוכן והוא הגורם מספר אחד בארץ לתאונות דרכים עם נפגעים! לא בכדי הרשויות משקיעות משאבים רבים על אכיפת החוק, מחדשת ומוסיפה דרכים למנוע נהיגה בשכרות וכן ממצע את מלוא הדין עם הנאשמים.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן