מתי כדאי להיעזר בעורך דין פלילי?

עורך דין פלילי

מדי פעם, יוצא לנו לשמוע על מבוגרים ונוער שהסתבכו בפלילים. לפעמים, לא הייתה הסתבכות, אלא טעות בזיהוי, או בהבנת הסיטואציה האמתית. לפעמים, הם באמת ביצעו עבירה. אך פעמים רבות, תהיה להם זו ההסתבכות הראשונה בפלילים. לחלקם, תהיה זו גם ההסתבכות האחרונה. לאחר שהבינו את חומרת המעשה ואת דרכי הענישה.

כאשר מסתבכים בפלילים חשוב לקחת עורך דין!

הסתבכתם בפלילים? חשוב שתיקחו עורך דין! קשה מאוד להתמודד לבד, בהליך פלילי. לא תמיד יודעים מה להגיד בחקירה. לא תמיד יודעים איך לקצר את העונש. וגם כאשר סיימתם את ההליך מול הרשויות, נותר עדיין הרישום הפלילי. לכן, חשוב מאוד כבר מהשלב הראשוני, לקחת עו"ד פלילי מומלץ. עורך הדין, יסביר לכם את המצב, ויסייע בכל שלב.

האם אתם יודעים מה להגיד בחקירה?

אחד מהשלבים הראשונים בהליך הפלילי, הוא החקירה. בשלב הזה, עורך הדין יכין אתכם לקראת החקירה. האם להודות על המעשה? או שמא עדיף לא להודות? אף פעם אין לכך תשובה ברורה. יש מקרים בהם עדיף להודות, ויש מקרים, שעדיף להכחיש. התשובה תלויה בנסיבות, ובחומרת האישום. קשה מאוד לדעת לבד כיצד להתמודד בחקירה. לכן, ההכנה הנעשית על ידי עורך הדין חיונית מאוד.

האם אפשר למנוע הגשת כתב אישום?

לא בכל מצב, אפשר למנוע מהמשטרה לתת המלצה על הגשת כתב אישום. אולם, עו"ד פלילי מומלץ, יכול במקרים מסוימים למנוע הגשת כתב אישום.  לפעמים, עורך הדין יכול לשלוח לפרקליטות הוכחות מוחצות, המזכות את הנאשם. פעמים רבות, הפרקליטות תסגור לנאשם את התיק בגלל חוסר ראיות.

עורך דין מקצועי יכול לדבר ללב של השופט.

כאשר מדובר בנאשם שזו העבירה הפלילית שלו, עורך דין מקצועי לענייני פלילים, יכול לדבר ללב של השופט. עורך הדין יכול להסביר שזו עבירה ראשונה, לנאשם אין עבר פלילי, ולהסביר מדוע יש סיכוי רב שהנאשם לא יחזור על עבירה זו. פעמים רבות, מתקבלים טיעוניו של עורך הדין על השופט, והוא מוותר לנאשם על עונש מאסר. הגנה זו בבית המשפט, חשובה במיוחד לנערים שזהו העבירה הפלילית הראשונה שלהם. פעמים רבות- יצליח עורך הדין לשכנע את השופט בדרכים שונות להקל בעונשו של הנער, כדי לא לפגוע בהשתלבות העתית שלו בחברה.

מתי כדאי להגיע עם המדינה להסדר טיעון?

פעמים רבות, אין מצב לבטל הרשעה פלילית. במקרים אלו, מומלץ לנאשם ובא כוחו, לשקול להגיע למדינה עם הסדר טיעון. במסגרת ההסדר- הנאשם מודה באשמה, ועונשו מתקצר משמעותית. לפעמים, עדיף לנאשם לוותר על עסקת הטיעון, ולהיאבק על חפותו. לפעמים, עדיף לנאשם לחתום על עסקת הטיעון, ולקבל עונש מקוצר. לא כדאי לנאשם להחליט לבד על החלטות כאלה. מומלץ שעורך הדין יציג בפני הנאשם את האפשרויות, וימליץ לו באיזה אפשרות לבחור.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן