משפט עסקי – כל מה שרציתם לדעת

עולם העסקים הוא עולם מרתק, אינסופי, צומח, יצירתי ומעל הכל הינו בעל פוטנציאל אדיר להצלחה, כלכלית, בראש ובראשונה. זה כמובן לא אומר שלא צריכה להיות נשמה, אבל בעסקים כמו בעסקים, הכל סובב סביב השורה התחתונה- הרווח.

בלי רווח לעסק אין זכות קיום, אלא אם כן מדובר בארגון שהוא ללא מטרות רווח, אבל גם במקרה כזה חייבת להיות הצדקה קיומית והארגון לא יוכל להתקיים אם הוא מפסיד.

כל בית עסק מבוסס על הסחורות שלו, בין אם אלו מוצרים ובין אם אלו שירותים ואלו מהווים את מקורות ההכנסה המרכזיים של עסקים, לרוב, בזמן שהתהליכים יכולים להיות רבים ומורכבים, המדינה, כמובן, היא שותף מלא בכל תהליך ובכל שלב של הדרך.

המערכת מורכבת, מסורבלת ומאד פולשנית. ידה של הממשלה בכל חלקה עסקית וחוסר היכרות מעמיקה עם החוק בהכרח תערים קשיים משמעותיים ומהותיים, בעוד שליווי של עורך דין מע"מ או כל התמחות פיננסית אחרת תאפשר לחסוך הון וליהנות גם מהזכויות האזרחיות הקיימות, שרובינו לא מודעים כלל לכולן ויש לא מעט כאלה.

לעשות עסקים מצוין

עסקים טובים זה עסקים רווחיים זה ככה פשוט והדרכים להרוויח הן רבות ומגוונות. בשונה ממה שמקובל לחשוב, בעיקר בישראל, רווחים של חברה הם לא מבוססים רק על הכנסה בלבד. בכלל לא. רווחים הם תוצאה של פעילות מסוימת, כאשר סיכום הרווח נמצא בשורה התחתונה והשורה התחתונה של המאזן נשענת על סך כל הפעולות שבוצעו בחברה. רווח יכול להגיע מהכנסה ישירה, מבדלי שערים וכן רווח יכול גם להיות מבוסס על צמצום בהוצאות.

חשוב לזכור שאת ההוצאות שלנו אנחנו מוציאים מהנטו, בעוד שההכנסה שלנו ממוסה, כלומר כל שקל שאדם מוציא מכיסו, שכיר או עצמאי, הוא צריך לעבוד בשביל כשני שקלים בממוצע. את שני השקלים הללו, בגין כל שקל שיוצא בעל העסק היה צריך קודם להרוויח ולשלם עליהם מיסים כולל מע"מ, כל זאת כדי שיישאר שקל אחד בלבד.

כלומר, כל שקל שחסכנו ולא הוצאנו הגדיל את סעיף הרווח שלנו, ואם ניהלנו נכון את המאזן החשבונאי שלנו אפשר ייעל את החיסכון הזה בשיעור משמעותי, אבל אלה מיומנויות של עורך דין שמנוסה בתחום המיסוי ובפרט של עורך דין מע"מ וכמובן של רואה החשבון ויועץ המס שלכם.

עורך דין מע"מ הוא בעל מקצוע אינטגרלי בהתנהלות עסקית והידע שלו חיוני להצלחה של בית העסק, בכל ענף באשר הוא. הידע המשפטי של עורך דין מע"מ הוא רחב ומשמעותי לפעולות מסחריות, חוזיות ולהתנהלות עסקית שבשגרה. עבודה בצפוף לאנשי מקצוע מיומנים חוסכים לעסקים הרבה מאד עבודה שחורה, אבל בעיקר הרבה מאד כסף.

לימודי משפטים בחטיבה עסקית

אם אתם רוצים לעשות עסקים בעתיד, בין אם במסגרת עצמאית, בין אם במסגרת ניהול בכיר ובין אם בשילוב שבין השניים. בין אם תעסקו בסוף בכלל בשוק ההון ובין אם תפצחו בקריירת יזמות, השכלה משפטית בשילוב עם חטיבת מנהל עסקים תציב אתכם במעמד אחר לחלוטין מכל הבחינות. ידע משפטי בעולם העסקים הוא מאד רחב. החל מהכח והמשמעות הכלכלית שבלהיות מורשה חתימת עורך דין ועד לערך הבלתי מדיד של ההיכרות המעמיקה עם החוק והפסיקה. המיומנות הזאת נכונה בכל היבטי החיים האזרחיים של האדם והיא נכונה שבעתיים בעולם העסקים.

יכולות למידה מצוינות עומדות בבסיס ההצלחה של המקצוע, החל מתהליכי הקבלה לתכניות הלימוד, דרך ההצלחה בלימודים עצמם, אבל לא רק. העבודה עצמה של עורך דין מע"מ או בכל תחום התמחות אחר, לרבות התמודדות עם חומרים שהם לא במסגרת מקצועית של עורך דין מע"מ אלא פשוט מתוקף הצורך להתמודד דורשת מיומנויות למידה גבוהות- וזה משהו שניתן לטפח.

מיומנויות למידה זה נכס שכדאי לכם מאד להשקיע בו ולטפח משום שהוא יהיה אחד ההשקעות הכי מניבות שלכם לאורך כל החיים המקצועיים ולא רק במהלך הלימודים עצמם. מיומנויות למידה כוללות מכלול של טכניקות ואסטרטגיות לשיפור הקשב והריכוז, לחידוד הזכרון, הגדלות מחסני הקליטה, כלומר כמויות החומר שניתן לעבור עליו בכל פעם ולקלוט אותו מהפעם הראשונה. מיומנויות למידה כוללות גם אסטרטגיות למידה והיכולת לשלב ולמצוא את האסטרטגיה הטובה ביותר באופן אישי.

טיפים להצלחה בלימודים

לימודי משפטים זה מסע משמעותי של למידה שהיא משמעותית, החל משלב הקבלה ללימודים דרך הצורך להצליח ולשגשג במהלכם ועד לעמידה במבחני הלשכה. הדרך הכי טובה להבטיח לעצמם הצלחה היא אמונה. נכון שמקובל להאמין ששקדנות ולמידה הם המפתח, אבל לא בדיוק. ההיסטוריה רצופה בתלמידים שקדנים שנכשלו שוב ושוב ובתחומים תחרותיים זה ניכר עוד יותר. הסיבה לכך מצויה בעובדה שבתחרות מה שמשפיע יותר מהכל הוא המצב הנפשי שבו נמצא המתמודד ובמצבי תחרות הנטייה לכרוע תחת הלחץ היא גבוהה מדיי. אי לכך, אנשים שמצליחים לשמור על אמונה ברורה וחדה לא רק שמאפשרים לעצמם לבנות את המציאות הרצויה על ידם, אלא מייצרים לעצמם נכס מניב לכל החיים.

הנה הדברים שכדאי להיצמד אליהם בכדי להצליח:

  1. לישון טוב ולאכול טוב- אתם תופתעו לגלות כמה השפעה יש לזה על ההצלחה שלנו
  2. ללמוד בפרקי זמן קצרים על פני טווח ארוך, אפילו ברמה של רבע שעה בלבד, אבל לחזור על החומר מידי כמה ימים. זאת השיטה הטובה ביותר לאפשר לחומר לשקוע לאורך זמן .
  3. מדיטציה- היא עוזרת בריכוז, בשיפור הקשר, היא מפיגה מתחים ומסייעת לשפר ביצועיים בצורה ניכרת, כך שהיא אפקטיבית במיוחד הן במהלך הלימודים אבל גם בחיים עצמם.

ידע במשפטים הוא חיוני לעסקים כאמור גם לא במסגרת אקדמית, לכל אורך הדרך עד להסמכה ובהחלט תוכלו לקבל תמורה רבה גם מלימודי קורסים ייעודיים.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן