כתב אישום בעבירות מין

עבירות מין הן מהקשות והחמורות בתחום הדין הפלילי במדינת ישראל. פגיעה מינית באדם אחר בניגוד לרצון האישי שלו עלולה להוביל להשלכות ולנזקים עצומים הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. על פי נתוני המשטרה, מדי שנה, נפתחים למעלה מ – 4000 תיקים שעניינים הינו ביצוע עבירות מין וללא ספק מדובר בתופעה חמורה שרשויות האכיפה והחוק משקיעות מאמצים רבים על מנת לצמצמה. 

למרות העובדה, כי כל עבירת מין נחשבת לחמורה, הרי שרבים מהתיקים אינם מבשילים ומגיעים לכדי הגשת כתב אישום. למעשה רק כ – 700 כתבי אישום הכוללים סעיפי אישום בעבירות מין מוגשים מדי שנה, כרך שרק אחד מכל שמונה תיקים העוסקים בעבירות מין מגיעים לשלב של הגשת כתב אישום. 

תופעה הולכת ומתרחבת בעלת השלכות חמורות

עבירות מין מהוות מגפה של ממש ותופעה ההולכת ומתרחבת לצערנו הרב. עבירות הקשורות במיניות כוללות פגיעה פיזית ונפשית בקורבן והן יכולות להתבטא במגע גופני בניגוד לרצון הקורבן, הצגה של תמונות וסרטונים מיניים, דיבור בעל אופי מיני, עבירות מין ווירטואלי וכו'.

עורכי דין פליליים המתמחים בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות מין, מכירים בצורה מעמיקה את המורכבות האישית והמשפטית בתחום זה. נוכח הפגיעה אישית והנפשית החמורה הנוצרת בקרב מי שחווה תקיפה מינית, הרי שעל עורך הדין להיות לא רק מקצועי ומנוסה אלא גם בעל רגישות ויכולת להתחבר באופן אישי למיוצג על מנת לבנות יחסי אמון ולהעניק לו ביטחון לאורך ההליך הפלילי והמשפטי שעשוי להיות ממושך ומתיש. 

עבירות המין המופיעות בחוק העונשין שחוקק בשנת 1977 כוללות:

  • אינוס
  • בעילה אסורה בהסכמה
  • מעשה סדום
  • יחסים מיניים בין מטפל למטופל
  • יחסים מיניים בין כהני דת לאדם המקבל ממנו הדרכה או ייעוץ
  • מעשה מגונה
  • מעשים מגונים בפומבי

נוסף על חוק העונשין, חוקק בשנת 1998 החוק למניעת הטרדה מינית המונה עבירת מין נוספת שהינה הטרדה מינית. היחס לכל עבירה משתנה בהתאם לנסיבות המקרה וכך גם הענישה. לדוגמא כאשר אנו עוסקים בעבירת אינוס, הרי שהחקירה תכלול בדיקה האם היא הייתה קטינה, האם פעולת האינוס בוצעה בכוח או בתחבולה ומרמה, האם היה ניצול של מצב חוסר הכרה, האם הקורבן לוקה בנפשו ועוד. 

מאפיינים ייחודיים ומורכבות משפטית 

תיקים פליליים הנוגעים לעבירות מין כוללים מאפיינים ייחודיים בהשוואה לתיקים אחרים שכן עבירות המין מבוצעות בסתר, בחדרי חדרים וברוב המקרים ביחידות. סיטואציה שכזו יוצרת מצב משפטי מורכב של גרסה מול גרסה. התביעה נדרשת להוכיח ביצוע עבירת מין מעל לכל ספק והנאשם יתקשה להציג טענות הגנה דוגמת אי ביצוע המעשה או הסכמה של הצד שנפגע. מכאן שברבים מתיקי עבירות מין קיים קושי רב להוכיח אשמה והתוצאה הינה הגשת כתב אישום רק בחלק קטן מהתיקים העוסקים בתחום.

החשיבות בקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי מידי עורך דין פלילי מנוסה ומומחה

המורכבות המשפטית, האישית והנפשית הנובעת מטיפול בתיקי עבירות מין מחייבת קבלת ייעוץ וליווי מקצועי מעורך דין פלילי מומחה ומנוסה בתחום. הייצוג והסיוע המשפטי יבטיח אפיון נכון של התיק תוך שקלול של הנסיבות והפרמטרים המרכיבים אותו בצורה מקצועית. הליווי המשפטי הינו חיוני להתנהלות נכונה מול המשטרה והפרקליטות וזאת על מנת להגיע להגשת כתב אישום, להרשעה ולמיצוי הדין עם הנאשם.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן