כל מה שצריך לדעת על מדור ספציפי

בישראל ובעולם כולו כמות הזוגות המתגרשים עולה בקצב מתמיד, וכיום ניתן להגיד כי כל זוג שלישי נמצא בהליכי גירושין. מהסיבה הזאת חשוב שתכירו את כל המונחים הקשורים לגירושין, כאשר אחד מהמונחים החשובים ביותר הוא "מדור ספציפי". (לקריאה מורחבת על מדור)

המונח מדור מדבר על מגוריה של האישה לאחר הגירושין מבעלה. כאשר החוק קובע כי לאישה יש את הזכות להמשיך ולהתגורר באותה הדירה שבה היא גרה ביחד עם בעלה. כמובן שיש לא מעט הסתייגות לנושא הזה, ולכן אנו כאן על מנת לשאול עבורכם את כל השאלות החשובות, וכמובן גם לספק לכם תשובות.

כמובן שרגע לפני הגירושין תוכלו לחפש מגשרים בכל הארץ על מנת לנסות ולהמשיך את החיים המשותפים למרות כל המחלוקות.

מדוע קיים המונח מדור ספציפי?

לא מעט גברים שואלים את עצמם מדוע לאישה יש את הזכות למדור, בעוד הגבר איננו זכאי לקבל את הזכות הזאת. אז התשובה קשורה לכתובה שעליה חתם הגבר ביום החתונה, ולכן ברוב המקרים הוא יהיה חייב לעמוד בהתחייבות זאת.

מדור ספציפי מגיע ביחד עם הזכות של האישה לקבל מזונות על ילדים מתחת לגיל 18. אך בשנים האחרונות מסיבות כאלה ואחרות, במקרה שבו יש משמורת משותפת אז המזונות אינם תקפים. יכול להיות שגם במקרה כזה המדור איננו יהיה בתוקף, אך כל מקרה נשקל לגופו.

כיצד ניתן להגיד בקשה למדור ספציפי?

חשוב לציין כי הזכות למדור איננה מוכרת על ידי בית הדין האזרחי, ועל מנת שאישה תוכל להגיש בקשה למדור ספציפי היא חייבת לעשות זאת בבית הדין הרבני. בית הדין הרבני יכול לקבל את בקשת האישה או לדחות אותה, במקרה שבה הבקשה מתקבלת – הבעל איננו יכול לפנות את האישה מהבית המשותף.

את הבקשה לרוב מומלץ להגיש בעזרתו של עורך דין גירושין מוסמך. אותו עו"ד גירושין יסייע לאישה לבנות את הבקשה כך שהיא תתאים לדרישות של בית המשפט הרבני. כמובן שתמיד קיים סיכוי מסוים שהבקשה תידחה, כאשר כל בקשה עבור מדור ספציפי נשקלת בהתאם לסיטואציה בשטח ומתקבלת על פי הנסיבות שצוינו בבקשה.

מדוע מומלץ להגיש מדור ספציפי בסיועו על עו"ד גירושין?

הבקשה למדור ספציפי אומנם מוכרת על ידי בית הדין הרבני, אך בשנים האחרונות ישנה גמישות משמעותית בנושא הזה. לכן בית הדין הרבני יכול מסיבות כאלה ואחרות לדחות את הבקשה, ואפילו לחייב את בני הזוג למכור את הדירה או הנכס המשותף ולחלק בניהם את ההכנסות.

על מנת שתוכלי לעלות את הסיכוי לקבל הבקשה למדור ספציפי תצטרכי להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין. אותו עורך דין מכיר את החוק על פי בית הדין הרבני, ויוכל לסייע לך לבנות את הבקשה כך שהיא תהיה מותאמת בצורה מושלמת לדרישות החוק בנושא הזה.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן