כל מה שחשוב לדעת על חלוקת רכוש בגירושין

כל מה שחשוב לדעת על חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין היא תהליך של חלוקת רכוש של זוג מתגרש. ישנן שתי דרכים בהן ניתן לחלק רכוש:

– באופן שווה על ידי שני הצדדים.

– צד אחד יקנה את השני.

חלוקת רכוש בגירושין היא תהליך של קביעה מי מקבל איזה רכוש כאשר בני זוג מתגרשים. ישנם שני סוגי רכוש; זוגי ונפרד. רכוש אישות כולל כל מה שנרכש במהלך הנישואין ואילו רכוש נפרד כולל כל מה שהיה בבעלותו לפני הנישואין.

על מנת לחלק את הרכוש, כל צד צריך לספק מלאי של כל הנכסים והחובות שלו. לאחר מכן יחליט בית המשפט כיצד לחלק נכסים אלו בין הצדדים בצורה הוגנת. חשוב ששני הצדדים יסכימו לחלוקה זו או שהם עשויים להידרש לגישור או בוררות.

במקרה של גירושין, אחד הדברים הראשונים שיצטרכו לעשות הוא חלוקת הרכוש. ייתכן שלבני הזוג אין הסכם ממון. במקרה זה, השופט יקצה חלוקת רכוש על סמך מה שהוא או היא רואים כהוגן ושוויוני.

השופט רשאי לקחת בחשבון גורמים כגון: משך הנישואין; כמה זמן כל אחד מבני הזוג מחזיק בנכס; האם ניתנו לאחד מבני הזוג מתנות או ירושות כלשהן מבני משפחה במהלך הנישואין; והאם מי מבני הזוג נטש את עניינו ברכוש הנישואין על ידי סירובו להשתתף בניהולו.

איזה רכוש לא צריך לחלק במקרה של גירושין

אם יש רכוש שבני הזוג לא יכולים להסכים עליו אז אין לחלק אותו. צריך למכור ולחלק את הכסף שווה בשווה.

חוק המקרקעין אינו מתיר לבני זוג להתקדם ולחלק את רכושם במקרה של גירושין. בתי המשפט מקפידים על כך כבר שנים רבות.

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה חשובה כגון זו.

זוג לא צריך לחלק את ביתם אם יש להם ילדים, כי הם יצטרכו לגור יחד באותו בית. יש גם סיכוי שאחד מהם ימכור את הבית, ואז יהיה קשה לרכוש אותו בחזרה.

באיזה מקרים בית המשפט יבקש מהצדדים להגיע לפשרה

במקרים בהם בית המשפט אינו יכול להחליט למי מהצדדים יש להעניק את המשמורת על ילד, יבקשו מהצדדים להגיע לפשרה.

בית המשפט יבקש מהצדדים להגיע לפשרה כאשר אין ביכולתם להגיע להסכמה בכוחות עצמם.

בית המשפט רשאי גם לבקש מהצדדים להגיע לפשרה אם הם סבורים כי היא לטובת הילד. בית המשפט לא יוכל לקבל החלטה מבלי לשקול את טובת הילד.

במקרים מסוימים, בית המשפט יבקש מהצדדים להגיע לפשרה. בית המשפט רשאי לבקש פשרה או גישור. כמו כן רשאי בית המשפט למנות מי שישמש כמתווך בין הצדדים.

בתי המשפט אינם בעד קיום מאבקים משפטיים ארוכים שעולים זמן וכסף כאחד. הם רוצים להיות מסוגלים לפתור את המחלוקות האלה במהירות ובזול ככל האפשר.

האם שעון יוקרה הוא פריט שצריך להתחלק בו או למכור אותו במקרה של גירושים

במקרה של גירושין, חשוב לדעת אילו חפצים נחשבים לרכוש זוגי. חלק מהפריטים הנחשבים לרכוש זוגי כוללים רהיטים, ציורים ותכשיטים. עם זאת, לא כל הפריטים נחשבים לרכוש נישואין.

שעון יוקרתי לא נחשב לפריט זוגי כי זה לא משהו שאפשר לחלק. אם תרצו לחלק את השעון במקרה של גירושין, תצטרכו למכור אותו לחנות שעונים ולחלק את כספי המכירה בינכם לבין בן הזוג.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן