השלבים לקניית דירה ראשונה

מהן הנחיות החוק בנושא נהיגה תחת השפעת סמים?

רכישת דירה כרוכה בתהליך ארוך ומורכב מאוד. יש לה היבטים כספיים רבים, בירוקרטיים ואחרים והיא מחייבת אינטראקציה עם גורמים רבים, בהם בעלי מקצוע שונים, בנקים והרשויות. בכדי לעשות קצת סדר, אלה השלבים המרכזיים שבעזרתם ניתן להשתלט על משימה זו ביעילות: 

 

איסוף מידע 

בכדי להבין למה נכנסים ולקבל מבט על טוב, חיוני לאסוף מידע עדכני על ההיבטים השונים של רכישת דירה, לרבות מידע על מיסוי מקרקעין, ולו כדי שתוכלו להרחיב את ידיעותיכם בנושא.

 

גיבוש תכנית

יש לתכנן את השלבים של התהליך – ניתן להשתמש כבסיס במאמר זה. היבט חשוב במיוחד של התכנון, יהיה התכנון הפיננסי. בין השאר, יש לקחת בחשבון (אם רלבנטי) מכירה של הדירה הנוכחית, צעד שיש לתזמן בחוכמה, מאחר שגם הוא ייקח זמן ולא מעט השקעה.  

 

בעלי מקצוע 

יש לחפש ולאתר בעלי מקצוע רלבנטיים. אלה עשויים להיות רבים ומגוונים, אך אופייני שנעזרים לכל הפחות במתווך, שמאי וכן בעורך דין שמתמחה בתחום זה. 

 

אישור למשכנתא

כדאי לפנות לבנק למשכנתאות ולבקש "אישור עקרוני למשכנתא". זו היא הצעת הבנק לגבי משכנתא, עבור אותו אדם ספציפי ולגבי נכס מהסוג שהוא שוקל לרכוש. אישור כזה ניתן בחינם והוא משמש כבסיס להבנת תנאי המשכנתא שיוצעו ואף למשא ומתן עם בנקים אחרים בנושא זה. הוא אינו מחייב לקיחת משכנתא, אבל הוא חייב להיות תקף ל-24 יום, שבהם ניתן לבקש משכנתא בתנאים אלה והבנק מחויב להסכים לכך.  

 

חיפוש והחלטה על דירה לרכישה 

שלב חיוני, הוא כמובן להחליט איזו דירה מחפשים והיכן, לחפש ולמצוא דירות פוטנציאליות. לאחר מכן, יבוצעו בדיקת הדירות וסביבתן, באופן יסודי. כשמוצאים את הדירה שנראית לכם, המלצה בולטת היא שלא למהר ולחתום על זיכרון דברים. במקום זאת, עדיף  לעשות את כל הבדיקות לגבי הדירה ורק לאחריהן, לנסח הסכם מכירה מפורט. בדיקות אלה, צריכות לכלול גם בדיקת נסח הטאבו, שם עשויים לגלות למשל, עיקולים שקיימים על הדירה. עורך דין יסייע לוודא תקינות של פרטי הדירה והמוכר. חברה שמתמחה בבדיקות בתים תוכל לספק בדיקה יסודית של מצב הנכס ושמאי יספק הערכה אובייקטיבית של ערכו. 

 

רכישה ומשכנתא – צעדים מתקדמים

כעת יתבצע מו"מ על הרכישה, כולל לגבי תכנון התשלומים ומועד המסירה הסופי. תבוצע השוואת אפשרויות משכנתא והחלטה היכן לקחת  משכנתא. בהמשך תתקיים הרכישה עצמה והמנהלות שבעקבותיה, כולל רישום הערת אזהרה, דיווח לרשויות המס ותשלום מיסים בהתאם.

 

סיום מול המוכר

השלבים האחרונים ממש מול מוכר הנכס, ייכללו את מעבר הדירה, ביצוע התשלום האחרון עליה ומסירת החזקה על הדירה (שני אלה, שלבים אשר מבוצעים ביחד) ולבסוף הרישום בטאבו.

 

לסיכום

ברור כי אין זה פשוט לרכוש דירה וגם לעשות זאת באופן יעיל מבחינה כספית ובכלל. עם זאת, ניתן בהחלט להקל על התהליך המורכב, בעזרת גישה מסודרת ושיטתית. 

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן