העונשים בחוק בגין אשמת נהיגה בשכרות

אחת העבירות החמורות ביותר בתחום התעבורה זה עבירת הנהיגה בשכרות. עבירת נהיגת שכרות, היא עבירה חמורה אשר מסכנת את כל הסובבים ואת הנהג עצמו. בתי המשפט לוקחים ברצינות רבה את עבירת הנהיגה בשכרות ואף מחמירים בענישה.

מהי נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות היא מצב בו נמצא בגופו של הנהג כמות גדולה של אלכוהול מהכמות המותרת בחוק. במידה וריכוז האלכוהול בדם הוא מעל 0.0.1% כ-10 מיליגרם אלכוהול ל-100 מיליליטר דם או 50 מיקרוגרם בנשיפה בבדיקת ינשוף הנהג נחשב כנהג שיכור. על מנת להקל על העונש שמקבל הנהג יש צורך בשירותי עורך דין נהיגה בשכרות

העונשים בגין אשמת נהיגה בשכרות 

נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר בדיני תעבורה ועל כן הענישה עליה היא חמורה ביותר. העונש על נהיגה בשכרות כולל את העונשים הבאים:

פסילת רישיון נהיגה והשבתת רכבו של הנהג- פסילת רישיון הנהיגה של הנהג והשבתת רכבו למשך 30 ימים. הסמכות לפסילת רישיון הנהיגה והשבתת הרכב היא ע"י קצין המשטרה ובהתאם לחוק. לכן חשוב להיעזר בשירותי ייעוץ וליווי של עו"ד נהיגה בשכרות על מנת שדברים שנאמרים בפני קצין המשטרה לא ישמשו כנגד הנהג בעת המשפט עצמו.

מאסר על תנאי– בהתאם לחומרת הנהיגה יכול הנהג השיכור לקבל מאסר על תנאי.

עבודות שירות- בנוסף לפסילת הרישיון והשבתת הרכב ניתן להוסיף עונש נוסף בהתאם לחומרת האשמה כגון עבודות שירות שונות. 

קנס כספי- נהיגה בשכרות כוללת קנס כספי אותו משלם הנהג בנוסף לפסילת רישיונו והשבתת רכבו.

האם יש הבדלים בין נהיגה בשכרות בפעם ראשונה לבין נהיגה בשכרות בפעם שניה?

נהיגה בשכרות בפעם הראשונה שונה מנהיגה בפעם השנייה. בפעם הראשונה העונש הוא פחות חמור מאשר בפעם השנייה. בפעם הראשונה מדובר על פסילה עד מינימום שנתיים ועונש כספי או פסילה על תנאי. לעומת זאת בפעם השנייה, העונש הוא חמור יותר מאשר הפעם הראשונה. בפעם השנייה מקבל הנהג מאסר ופסילה על תנאי, קנס גבוה ושוב פסילת הרישיון לפחות לשנתיים או לתקופה של עד ארבע שנים. כמו כן, במצבים במקרים שונים רשאי בית המשפט לתת פסילה לתקופה קצרה יותר.

איך עו"ד לנהיגה בשכרות יכול לעזור?

באמצעות עו"ד לנהיגה בשכרות ניתן להקל על העונש של הנהג השיכור. עורך דין להנהיגה בשכרות בקיא בכל ההתנהלות עם הרשויות ויכול לתת הגנה משפטית לנהג הנאשם. עו"ד עוזר למנוע הגשת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות במצבים שבהם ישנם פגמים בראיות התביעה, וכך למעשה ניתן להציע הסדר טיעון קל יותר ועונש פחות חמור.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן