המדריך ליזם המתחיל: כל מה שצריך לדעת על עוסק פטור ומורשה

פתיחת עסק במדינת ישראל כרוכה בלא מעט היבטים בירוקרטיים אל מול הרשויות. כיצד תוכלו  לוודא כי אתם מתחילים את הצעדים הראשונים עם העסק באופן המקצועי והטוב ביותר? להלן המדריך המלא ליזם המתחיל.

יזמות במדינת ישראל: כך תתחילו את הצעדים הראשונים בדרך להקמת העסק 

אין ספק כי רגע קבלת ההחלטה לגבי פתיחה של עסק חדש מהווה רגע מרגש  ובלתי נשכח. מדי שנה נפתחים אלפי עסקים חדשים במדינת ישראל, אולם הדרך להגשמת חלום היזמות מתחיל קודם כל ברישום העסק אל מול הרשויות. בשלב הראשון, רצוי ליצור קשר עם יועץ לעסקים אשר ידע להסביר לכם את כל הצעדים בדרך – וזאת בכדי לבצע את כל השלבים באופן מותאם לאופי הפעילות של בית העסק (בהתאם לאופי ההתאגדות) לצד התמקדות בהיבטים משפטיים שנועדו להוביל לפתיחת העסק באופן חוקי.  

עוסק פטור 

בעבר עוסק פטור הוגדר כעוסק זעיר אולם ההגדרה המשפטית נותרה זהה. ההגדרה של מעמד כעוסק פטור נקבעת בהתאם למחזור העסקאות, ולכן אם מחזור העסקאות הצפוי אינו עולה על 100,491 ₪ תוכלו לרשום את העסק כעוסק פטור. תוכלו לקרוא באתר Icount לגבי כל ההיבטים של עוסק פטור אולם חשוב להבין כי עוסק פטור אינו יכול לגבות מע"מ מהלקוחות, כמו גם לקזז את המע"מ אותו משלם בגין ההוצאות השוטפות, אולם מאידך מבחינה חוקית מדובר בצורת ההתאגדות הזולה ביותר מבחינת עלויות התפעול. ועל כן אם אתם מתכננים להקים עסק קטן בשלב הראשון, גשו למשרדי מע"מ לטובת פתיחת התיק או להיכנס לאתר הרשמי לטובת רישום או צרו קשר עם רואה חשבון אשר יעשה זאת בעבורכם.

עוסק מורשה

בשונה מעסק פטור, במידה ואתם בוחרים לפתוח עסק מורשה אתם נדרשים לגבות את המע"מ במידה ומחזור העסקאות צפוי להיות מעל ל 100,491 ₪. ההבדל המהותי בין עוסק פטור לעוסק מורשה מתייחס לקיזוז מע"מ אותו אתם רשאים לבצע כמו גם נדרש מכם להוציא חשבונית מס בעבור כל עסק. שימו לב כי ההכנסה החודשית שלכם כתוצאה מהפעילות העסקית נחשבת להכנסה אישית, ולכן כבעלי עסק מורשה אתם נדרשים לשלם מס בהתאם למדרגות המס של שכירים. זה הזמן לציין כי לא כל יזם יכול לפתוח עוסק מורשה וישנם בעלי מקצוע שאינם יכולים להירשם כבעלי עוסק מורשה כמו אדריכלים, טכנאים  ויועצים, ועל כן התייעצות עם יועץ עסקי רגע לפני הרישום מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהלות עסקית נבונה.

טיפים לפני פתיחת עסק

מאחר ומדובר בהליך בירוקרטי, חשוב לשמור את כל המסמכים בצורה מסודרת כולל העתקים בתיקייה. מאחר וזמנים הם חלק בלתי נפרד מהתנהלות של עסק חדש, רשמו לעצמכם תזכורות לגבי ביצוע תשלומים למע"מ, מס הכנסה וכו' כמו גם קבעו פגישה שבועית/חודשית עם רואה החשבון לצורך מעבר על היבטים שונים בניהול העסק. זאת ועוד, מקורות המימון של העסק שלכם היא חיונית מאוד בתור התחלה ובוודאי לצורך התנהלות עסקית לאורך זמן. בשל כך, רצוי לבחון את מקורות המימון שלכם – הון עצמי, הון זר או מימון חיצוני אותו ניתן לקבל דרך הבנקים כמו גם מיזמים שנועדו לעודד יזמים לפתוח עסק, ולהתחיל את הצעדים הראשונים. עם זאת, פתיחה של עסק כרוכה בסיכון ועל כן ליווי מצד בעלי מקצוע כמו יועץ לעסקים, רואה חשבון כמו גם עורך דין מהווים את המפתח ליצירה של עסק שמבוסס על יצירת ערך, ובהתאם לכך ניצול הזדמנויות עסקיות בדרך להגשמת החזון. 

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן