הליך תביעה רשלנות רפואית

 

תביעות רשלנות רפואית מוגשות לצערנו בכל יום לבתי המשפט בארץ וזאת משום שרבים המטפלים בשלל סוגים של רפואה בין אם רפואה משלימה, רפואה קונבנציונלית רפואת שיניים, ניתוחים פלסטיים, רשלנות באבחנה של רופא ועוד אשר נתבעים בגין רשלנות.

ההגדרה של רשלנות רפואית היא הליך רפואי שבוצע ללא נקיטת מידת הזהירות הסבירה המצופה מהמטפל או הרופא, כאשר כתוצאה מהטיפול הלא זהיר נגרם נזק פיזי או נפשי למטופל, אשר לא היה נגרם אילולא קיבל את הטיפול האמור.  

ואכן, כיום ישנם כפי שהזכרנו מגוון סוגים של רשלנות רפואית כתוצאה מטיפולים שונים כמו רשלנות בעת הריון ולידה, רשלנות בניתוח, בקבלת מרשם או טיפול רפואי כמו גם אלטרנטיבי, רשלנות בעת טיפול נפשי, כמו גם בעת טיפולי חירום ועוד.

אם אתם מרגישים כי הייתם קרבן לרשלנות רפואית  – חשוב לבדוק מול אנשי המקצוע את הסיכויים לנצח בתביעה.

עוד חשוב לדעת כי רשלנות רפואית היא כזאת שחייבת בתביעה במידה ונגרם נזק וזאת על מנת שתוכלו לקבל את שלל הפיצויים המגיעים לכם כדי להשתקם מהפגיעה ולטפל בנזק שנגרם, בצורה הטובה ביותר.

אבל את מי ניתן לתבוע?

תביעת רשלנות רפואית אפשר להגיש כנגד מוסד או גורם מטפל, כמו למשל רופא, רופא מרדים, אחות, צוות רפואי ואף נגד בית מרקחת, בית חולים, מטפלים ברפואה המשלימה ועוד.

חשוב לדעת כי למוסדות רפואיים כמו בתי חולים קופות חולים וכדומה, ישנה את האחריות המלאה  עבור החולים והמטופלים שמקבלים במוסד טיפול, ולכן מוסדות אלה הם כאלה שנתבעים בצורה ישירה על ידי אנשים שנפגעו מטיפול רשלני.

אבל מהו הליך תביעה רשלנות רפואית?

בכל הנוגע לנושא של תביעה, רשלנות רפואית היא אחד הנושאים שמעסיקים בתי משפט הפוסקים בתחום של דיני נזיקין ונזקי גוף ונפש.

כדי שתוכלו גם אתם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם, חשוב שתבצעו את כלל הפעולות הדרושות להגשת התביעה, ביניהן:

קבלת חוות דעת מעורך דין – צרו קשר עם עורך דין המומחה בתחום של רשלנות רפואית וקיימו שיחת ייעוץ ראשונה כדי להבין האם יש לכם עילה לבצע תביעה כזאת, כמו שגם כדאי להתייעץ עם עורך הדין אודות הסיכויים שלכם לזכות בתביעה מסוג זה.  

איסוף כלל המסמכים הרפואיים – אם ישנו סיכוי לתביעה, חשוב לגשת אל המוסד המטפל וזה שאתם רוצים לתבוע כמו גם לשלל מוסדות רפואיים וקבלת העתקים של כלל המסמכים שמעידים על מצבכם הבריאותי, על הטיפול שקיבלתם, כמו גם העתקים מאבחנות של רופאים, תוצאות בדיקות, סיכומי אשפוז, וכל המסמכים שנוגעים לתביעה שלכם.

קבלת חוות דעת מקצועיות – יש לגשת ולקבל חוות דעת מקצועית של רופא מטעמכם או מטעם עורך הדין שבחרתם לתביעת רשלנות רפואית ולקבל אבחנה של הנזק שנגרם לכם בעקבות ההתנהגות הרשלנית.

פנייה אל חברות הביטוח – פנו אל חברות הביטוח להגשת תביעה במידה ואתם מכוסים על נזקים מסוג זה, כמו גם שמוטב לפנות ולהתחיל בהליכים מול המוסד לביטוח לאומי לקבלת פיצויים, קצבת נכות זמנית או קבועה, כמו  על מנת שתוכלו לקבל אחוזי נכות שייסעו לכם בתהליך התביעה.

תיעוד הנזק הרפואי שנגרם – נסו לתעד את הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לכם על ידי רישומים, צילומים ושלל אינפורמציה שתסייע להדגיש את הנזקים שנגרמו לכם בעת הטיפול הרשלני.

הגשת התביעה – לבסוף יש לבצע הגשת התביעה לבית משפט מתאים בהתאם לגובה הפיצויים הנתבעים עליהם סיכמתם עם עורך הדין שייצג אתכם בתביעה.

לסיכום, אם אתם ניזוקים מכל טיפול, בין אם מדובר בזק נפשי או פיזי – זה הזמן להתחיל בתהליכים הנכונים לקבלת פיצוי הולם!

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן