הואשמתם בפלילים? שכור עורך דין פלילי מיד!

 

בעולם המשפט קיימים שני חלקים, והם המשפט האזרחי מחד והמשפט הפלילי מאידך. המשפט האזרחי נועד לסוגיות שבין אזרחים לאזרחים, בין ארגונים לארגונים, בין אזרחי לארגונים או בין אזרחים למדינה כאשר האזרחים הם בעמדת התביעה. לעומת זאת, המשפט הפלילי נועד לסוגיות שבהם המדינה תובעת אזרחים ו/או ארגונים בגין עבירות פליליות.

במשפט פלילי, המדינה מיוצגת על ידי עורך דין מטעמה אשר משתייך לפרקליטות המדינה, ועל האזרח או הארגון מגן עורך דין פלילי; הוא זה שמוודא שזכויות הנתבעים נשמרות לכל אורך הדרך, לרבות במעצרים, בחקירות, בדיונים משפטיים וכן הלאה. עורך הדין הפלילי מגן על מרשו באופן של הפרכת טענות התביעה בדרכים שונות, כגון באמצעות המצאת ראיות ועדויות לחפותו.

חשוב לשכור עורך דין פלילי ללא דיחוי!

חשיבותו של עורך הדין באה לידי ביטוי כבר ברגע הראשון שאדם מגלה שהוא עשוי להיות מעורב בחקירה פלילית. אסור להמתין עד שיוגש כתב אישום לבית המשפט, ועל אחת כמה וכמה אסור בשום פנים ואופן להמתין עד למשפט עצמו על מנת לשכור עורך דין המתמחה בתחום הפלילי, משום שאז כבר המועד עלול להיות מאוחר מדי.

במילים אחרות, ברגע שאדם מוזמן לחקירה במשטרה מוטב כי יפנה מיד אל עורך דין פלילי שיוכל להגן עליו, לדאוג שזכויותיו נשמרות ולוודא שכל ההליכים המשטרתיים והמשפטיים נעשים בצורה תקינה. עורך הדין הפלילי ילווה אותו לאורך כל התהליך הן על מנת להגן עליו והן על מנת לתת לו ידע וכלים שיסייעו לו לפעול במהלך החקירות והדיונים בבית המשפט שלאחר מכן. בין היתר יכול עורך הדין לנהל בשם מרשו מו"מ מול המשטרה, להדריך אותו מה להגיד ומתי, ועוד.

כל זאת, אגב, בין אם מרשו אשם ובין אם הוא חף מפשע – שכן כבר קרו מקרים בעבר בהם אפילו חפים מפשע כשלו מול המערכת המשפטית.

דוגמאות למקרים המחייבים היוועצות בעורך דין פלילי

קיימות הרבה מאוד עבירות שאפשר לכלול תחת הכותרת של עבירות פליליות, לרבות תקיפה, איומים, עבירות מין, סחר בסמים, גניבה, פריצה, שוד מזוין, הימורים, ריגול, עבירות סייבר, עבירות מרמה והונאה, הסתה לגזענות, סרסרות, עבירות שבוצעו כנגד שוטרים – ואפילו העלבת שוטר נחשבת עבירה פלילית(!).

יתרה מזאת, כל אחד מן התחומים הנחשבים לעבירות פליליות נחלק לעוד ועוד תתי סעיפים, שמעת לעת מתבצעים בהם שינויי חקיקה ותקינה. אם חלילה נראה שהסתבכתם בעבירה פלילית, וגם אם הנכם בטוחים לחלוטין בחפותכם, מומלץ שתמהר לשכור שירותי עורך דין פלילי, מקצועי ומנוסה בתחום הנדון.

ככל שתקדימו לשכור את שירותיו כך גדלים סיכוייכם לצאת בשלום מן המצב שאליו נקלעתם, ולמרבה הצער גם ההיפך נכון: ככל שיחלוף הזמן מבלי ששכרתם עורך דין מטעמכם כך אתם עלולים להסתבך יותר ויותר – לכן אל תהססו ושכרו מיד עורך דין פלילי שיעמוד לצידכם.

 

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן