אישור הסכם ממון

הסכם ממון

הסכם ממון

הסכמי ממון נדרשים בשורה של מקרים. המצבים המקובלים ביותר הם לפני חתונה, בעת שנכנסים לזוגיות חדשה לאחר גירושין, בעת מערכות יחסים של זוגות חד מיניים או כאלו בהם אחד מהצדדים הוא ידוע בציבור. החוק מחייב לאשר את ההסכם בערכאה משפטית מוסמכת על מנת לתת לו תוקף משפטי מחייב. ערכאה משפטית כזאת יכולה להיות בית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. במידה ובני הזוג הינם יהודים אזי הסמכות לאישור ההסכם היא בבית הדין הרבני או בבית דין לענייני משפחה. בני זוג לפני נישואין יכולים לאמת אותו אצל נוטריון או לאשרו אצל רשם הנישואין. יש צורך בהסכמת שני הצדדים להליך. לאחר אישור הסכם ממון בבית הדין ניתן לשנותו באותן ערכאות משפטיות, אבל גם כאן רק בהסכמת שני הצדדים.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי שניתן לפרשו, לדון עליו ולתקוף את המפר אותו בבית משפט. ההסכם קובע את הנושאים הכספיים אשר נלווים למערכת היחסים שבין בני הזוג כולל, בין היתר, חלוקת ממון בפרידה, אבל לא רק. ניתן לקבע נושאים נוספים כמו גידול ילדים משותפים, אחריות במשמורת עליהם, קביעת דמי מזונות, אופן חינוכם ועוד.  את ההסכם ניתן לעשות בנסיבות שונות, ובין היתר, לפני הנישואין וכאשר מתכוונים להתחתן, ואז הוא קרוי הסכם טרום נישואין. או אז, ניתן לאשר הסכם ממון בבית  דין רבני, בבית דין לענייני משפחה או אצל נוטריון. לאחר הנישואין ניתן לאשרו רק בבית הדין הרבני או בבית משפט לענייני משפחה.

עריכת הסכם ממון בידי נוטריון

יש הבדל בין הסכם שנערך בבית משפט מוסמך לבין כזה שעורך אותו נוטריון. נוטריון רק מאמת את ההסכם אבל לא מסוגל לתת לו תוקף משפטי, ומשום כך, עלולים להיווצר קשיים הנובעים מויכוחים בין שני הצדדים בעת יישומו. ידועים בציבור שאינם מתכוונים להינשא לא חייבים להביא את ההסכם לאישור בפני רשות מוסמכת ובנסיבות אלו, ההסכם יהיה בתוקף. יחד עם זאת, מומלץ להביאו לאישור בבית משפט מאחר ובעת יישומו עלולים לצוץ קשיים אשר יחייבו הליכה לבית משפט אשר יבחן את עקרונות ההסכם ותקינותו. כך, שלרוב, אין מנוס ומומלץ להסדיר הסכמים כפי שצריך.

מומלץ לכל מי  שמעוניין להכין הסכמי ממון לקבל ייעוץ אצל עורך דין בעל ידע וניסיון בתחום. מערכות יחסים בין בני זוג הינם רגישים ויש צורך לפרק מוקשים שונים בעת הכנת ההסכם. העניין הוא, שבני זוג רוצים לקשור עתידם יחד אבל חוששים שהנושא הכספי יעיב על מערכות היחסים העכשווית, ובוודאי, כאשר הם מתמסדים וחיים יחד שנים רבות. הסכם טוב מאתר את המוקשים הללו ומנוסח בצורה נכונה תוך כדי מחשבה על מצבים עתידיים אפשריים. עורך דין רואה את טובת שני הצדדים ומנסח סעיפים שונים בהתאם. בנוסף לכך, הוא יסייע להם להגיש את ההסכם לרשות המשפטית על מנת שיאושר במהירות וללא בעיות.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן