איך לרשום פטנט בצורה הנכונה

חלומו של כל ממציא, יזם, מפתח, הוא להגיע לשלב בו הם מגלים פטנט חדש. לשם כך הם משקיעים את מיטב זמנם וכספם. יש מי שמשקיע בכך שנים ארוכות, עד שהוא מצליח לפתח את הפטנט עליו הוא עבד, ויש מי שמגיע לכך תוך זמן קצר יחסית ולעיתים אפילו לא בכוונה.

פטנטים מתפתחים מסיבות שונות. כאמור, יש מי שחושב על פטנט מסוים ועובד שנים ארוכות על תכנון ופיתוח. לעומת זאת, יש מקרים בהם נתקלים בקושי מסוים בתהליך הייצור או שלקוח מבקש שדרוג מסוים במוצר שמייצרים עבורו, ולשם כך צריך לתכנן ולייצר דבר שונה, שאיננו קיים, וכך נוצר פטנט ייחודי.

בכל מקרה, יש צורך לבצע רישום פטנט בצורה מסודרת על מנת שזה אכן ייחשב כפטנט ייחודי. רישום של פטנטים נועד בשביל לשמור על זכויות הקניין של היוצרים. כך רק הם יוכלו לייצר ולמכור את הפטנט, להרוויח ממנו כסף. בין אם מדובר ביזם או מפתח עצמאי ובין אם מדובר ביזמים ומפתחים שעובדים כשכירים בחברה, ארגון או מוסד אקדמי.

צריך לציין, רישום פטנט הוא שלב מאוד חיוני בתהליך, מאחר ואם הוא לא מתבצע כלל או מתבצע בצורה לא נכונה, אז למעשה כל אחד יכול להשתמש בו באופן חופשי, מבלי שהיזמים יוכלו להרוויח ממנו. אף אחד לא רוצה לעבוד שנים ארוכות על פטנט, להשקיע בו כסף, ובגלל שלא רושמים אותו או רושמים לא נכון, כל אחד יכול להשתמש בו בצורה חופשית ולהרוויח ממנו.

לפני שנסביר כיצד מבצעים את הרישום, יש להדגיש, מי שאמור להיות רשום על הפטנט הוא היזם או המפתח שלו. אלא אם, מדובר בעסק, ארגון אקדמי או גורם אחר שהזכויות שייכות לו. במקרים כאלה, מי שרשום כבעל זכויות על הפטנט, הוא העסק או הארגון.

כיצד רושמים פטנט בצורה נכונה

לשם רישום פטנטים יש לשכור עורך דין שמתמחה בתחום. רצוי שיהיה זה עורך דין שעוסק בכל מה שקשור לזכויות קניין ויוצרים, וכן חשוב שיהיה לו רקע וידע טכנולוגי. כך הוא יכול להבין טוב יותר את התחום.

במסגרת תהליך הרישום, הוא יצטרך להציג בפני המחלקה לרישום פטנטים במשרד המשפטים בישראל וכן במחלקות שעוסקות בנושא במדינות אחרות בעולם, את תוכנית פיתוח הפטנט, אב טיפוס שלו והסבר מדויק מה בדיוק עושה הפטנט ולמה הוא מיועד. מעבר לכך, יש לבצע בדיקה מקיפה, האם קיים כבר רישום של הפטנט ברשומות.

במידה ויש רישום של פטנט דומה, הרי לא יהיה ניתן לרשום אותו שוב. במידה ולא, אז יש לבצע את הרישום וכן לדאוג לשלם את האגרות הנדרשות, הן במהלך הרישום והן בשנים לאחר מכן, וכך הפטנט והזכויות עליו יהיו מוגנים, למשך מספר שנים על פי מה שהחוק קובע.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן