איך להשכיר את הדירה מבלי להסתבך עם הדייר?

 אם אתם בעלי נכס להשקעה בישראל, סביר להניח שאתם משכירים את דירתכם, בין אם לטווח ארוך ובין אם לטווח קצר. אי לכך, אתם חייבים להיות בטוחים שכל דייר שנכנס לביתכם יהיה שוכר אמין שתוכלו לסמוך עליו. יחד עם זאת במקרים רבים בעלי הבתים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים משפטיים רבים, דווקא בגלל שלא שמו לב לפרט בחוזה השכירות או שלא ניסחו את החוזה באופן שמגן עליהם במקרים יוצאי דופן. 

 

חמשת הכללים ליצירת חוזה שכירות אפקטיבי

על מנת להפוך את חוזה השכירות לאפקטיבי מבחינתכם חשוב לשים לב לחמשת הנקודות הבאות ולוודא כי הם קיימים בחוזה השכירות שלכם:

  1. ערבויות ובטחונות – בקשו לקבל ערבות בסכום של לפחות שישה חודשי שכירות או שיק ביטחון פתוח אשר יכול לכסות על הוצאות במקרים של השחתת הדירה. אם מדובר בנכס יקר במיוחד אתם יכולים להגדיר בחוזה הרב שיהיה לדייר במקרה בו אתם רוצים לגבות כספים מעבר לכתוב בחוזה.
  2. יציבות – במידת האפשר אתם יכולים ליצור חוזה לטווח ארוך, למשל חוזה לחמש שנים עם כמה נקודות יציאה לטובת הדייר. כך הדייר שלכם ידע שהוא שוכר את הנכס לפרק זמן ארוך ואתם תוכלו להיות בטוחים שיש לכם מספיק זמן התראה במקרה שירצה להתפנות מן הבית. 
  3.  תאריך יציאה – במעמד החתימה על החוזה חשוב לכתוב את כל התאריכים המלאים על מנת למנוע זיופים בחוזה, ולקבוע מראש את תאריך היציאה, כמו גם את התאריך בו יחלו החיפושים אחר דייר חדש (וכמובן יש לציין של מי האחריות לפרסם את הדירה להשכרה).
  4.  זכויות משפטיות – במקרה ואתם רוצים לתבוע את הדייר הגדירו בחוזה את בית המשפט שיהיה מקום ההתדיינות שלכם ואילו זכויות משפטיות עומדות לטובת הדייר כמו-גם לטובתכם. מלבד זאת, מוטב שתדעו איך מוציאים צו פינוי מדירה, ולו כדי שתוכלו לפנות את הדייר במקרים של הפרת החוזה.
  5.  בדיקות תקופתיות – הגדירו כבר במעמד החוזה מתי ואיך ניתן לבצע בדיקות תקופתיות לנכס על מנת לאמוד את מידת הרצינות של הדייר ולאפשר לכם לבצע תיקונים וחידושים בנכס שלכם. כל טיפול מעבר לזה יתואם מראש אל מול הדייר באופן פרטני.

 בדיקה משפטית יכולה למנוע אי הסכמות בעתיד

בכל הנוגע לחוזי שכירות, בייחוד אם אתם בעלי הכנס, לא כדאי להיות שאננים. אם טובת הנכס חשובה לכם, ואתם רוצים להגן עליו לאורך זמן, האינטרס הברור והמיידי שלכם הוא ליצור חוזה שכירות מפורט ככל האפשר, כזה ששם את הנכס במרכז. בדיוק מסיבה זו מומלץ לפנות מבעוד מועד לעזרתו של עורך דין אשר בקיא בתחומי הנדל"ן באופן כללי, והשכירות בפרט. כך תוכלו להבטיח שכל סעיף בחוזה שלכם עומד בכל דרישות החוק ויהיה תקף בבית המשפט במקרה ואתם נאלצים להתמודד מול דייר סורר. זוהי חובתכם ועל כן, יש להיכנס לתהליך השכירות בעיניים פקוחות.

 

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן