איך בוחרים עו"ד דיני עבודה? המדריך המלא

האם אתם עובדים שכירים הדואגים לגבי הזכויות ולא בטוחים כי המעסיק ממצה אתכם את כל הדברים על פי חוק? במאמר הבא נדבר על הזכויות של העובדים השכירים ובפרט זכויות שרצוי שלא לוותר עליהן. כאשר מדברים על זכויות שאסור לוותר עליהן מדברים על זכויות ששום הסכם לא יכול להסתיר או לגלם בשום שכר ולכן במידה וזה קורה חשוב לפנות אל עו"ד דיני עבודה על מנת שיהיה ניתן לקבל את המענה וכל מה ששייך על פי חוק יתקבל אצל העובד.

איך מתחיל הליך משפטי בענייני עבודה?

כמו ברוב המקרים גם כאן, עו"ד דיני עבודה יתחיל את התהליך באמצעות הגשת תביעה לבית דין לעבודה. זה מסמך בכתב ובו יתוארו כל הסכומים הנתבעים וכן כל העובדות החשובות לעניין זה כאשר התביעה תהיה בעניין כספי ותעסוק בעניינים כמו שכר עבודה, פיצויים כתוצאה מפיטורין, פנסיה ועוד. במצבים מסוימים בית משפט לענייני עבודה יעסוק גם בתביעה של מעסיק אשר ידרוש את עצירה של פעולה עקב גניבת סודות או תחרות שאינה חוקית.

איפה צריך לפתוח הליך משפטי בתחום העבודה?

עו"ד דיני עבודה יפתח את התהליך המשפטי בגין התביעה שלכם בבית משפט הקרוב למקום בו הועסק- לצורך העניין אם העובד הועסק באזור המרכז, התביעה תתנהל בבית הדין לענייני עבודה בתל אביב וכד'. חודש מיום הגשת התביעה תינתן אפשרות למקבל התביעה להגן על עצמה באמצעות כתב הגנה – מסמך בו יהיו כתובים הודאות בכתב או הכחשה אודות האמור בו. כמו כן, בכתב ההגנה יציין המתגונן קרי הנתבע את גרסתו לדברים לרבות העלויות אותן נדרש ממנו לשלם. לרוב דיונים מהסוג הנ"ל יתקיימו על בסיס של עד שני דיונים כאשר בדיון הראשון ייבחן התיק על ידי השופט ויידרשו מסמכים חסרים ואם לא יצליחו להגיע לסוף דבר הרי שיתקיים דיון שני שהוא דיון הוכחות בו יחקרו כל העדים, התובע הנתבע, לאחר הדיון הזה יתבקש מעורכי הדין להגיש סיכומים ובסופם החלטת בית המשפט הסופית. פסק הדין יינתן מספר חודשים לאחר דיון ההוכחות בעוד הליך משפטי יכול להמשך שנה, שנתיים ואפילו יותר בהתאם לבירוקרטיה. במידה ואחד מהצדדים ירצה להגיש ערעור ההליך יכול להמשך מן הסתם עוד כשנה ויותר.

איך אפשר לקצר תהליכי משפט בנושאי עבודה?

ברוב המקרים ניתן לקצר תהליכי משפט בתחומי העבודה ובתנאי כי בוחרים שלא לגשת להליכי משפט ללא ידע מקדים וניסיון. במעמד הזה מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד דיני עבודה מיומן ומכיר את התחום, את השופטים השונים לצד  ניסיון והצלחות מוכחות בייצוג עובדים או מעסיקים. בסופו של דבר בזכות בחירת עורך דין ייעודי ומתאים לא רק שיהיה ניתן מנוע עיכובים שהם תוצר של ערעורים אלא גם לקבל את מה שמגיע לכם בין אם אתם מעסיקים ובין אם אתם מועסקים.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן