עורך דין עמותות

כשאתם מתחילים להקים עמותה, קל לטבוע בים של ניירת, אבל שימוש בעורך דין לעמותות, יכול להציל אתכם מהתרחיש הזה. עורך הדין ינסח את המסמכים, יגיש את הטפסים ויעזור לכם בכול שאלה או בעיה משפטית שעשויה לצוץ במהלך הדרך.

יש מקרים בהן עמותות נזקקות לשירותיו של עורך דין. קבלת עזרה משפטית עלולה להיות מאיימת ויקרה, לכן הגיוני לנהוג בחכמה ולהשתמש בשירותי עורך דין מלכתחילה. 

הנה מספר טיפים שכדאי לקחת בחשבון באשר לשכירת שירותיו של עורך דין בענייני עמותות.

מתי אתם זקוקים לעורך דין לעמותות?

יש מנהלי עמותות הסבורים שעורכי דין נחוצים רק לטיפול בסוגיות משפטיות. עם זאת, יש מצבים רבים שבהם ייעוץ משפטי טוב, כבר בתחילת היווצרות המצב המסובך, יכול לחסוך לעמותה זמן וכסף בטווח הרחוק.

לדוגמה, אם אתם מלכ״ר שעוסק בחוזה משמעותי, או עמותה שעומדת לקבל החלטה תעסוקתית מורכבת, בדיקה משפטית מקדימה, תוכל לחסוך לכם הרבה כאבי ראש בהמשך.

יש גם מצבים רבים בהם העמותה יכולה לקחת על עצמה משימות ניהוליות אשר בעבר הושארו לטיפולו של עורך הדין. אם אתם חוששים להסתכן, או מתמודדים עם נושאים חריגים מאוד, עדיף לקבל שירותים מעורך דין מנוסה בתחום העמותות. 

עורך דין עמותות מסוגל להציע לכם את הייעוץ הנכון, ברגע שבו אתם זקוקים לו ביותר.

עורך הדין הנכון עבורכם

חשוב מאוד שעורך הדין שתשכרו יהיה בעל ניסיון רלבנטי בכול מה שקשור לעמותות. שכירת עורך דין שלא בקיא בכול העניינים הקשורים להתנהלות של עמותה, עלולה להיות פתח לצרות בעתיד הקרוב והרחוק.

לקחת בחשבון עמלות

כל עורך דין שאתם שוכרים את שירותיו, ידון אתכם בעלויות. אל תתביישו לשאול את עורך הדין כמה יעלו השירותים שהוא מציע לעמותה שלכם. 

יש כמה מצבים שבהם עורך הדין יתקשה, או שמא לא יוכל, לספק הערכה אמינה לעלויות של השירותים שיעניק לכם. יחד עם זאת, יש התקשרויות, חוץ מייצוג בבית המשפט, שבהן סביר לבקש מעורך הדין לספק לכם לפחות טווח של עלות צפויה.

לדוגמה, אם אתם שוכרים עורך דין שיעמוד לצדכם בעת סגירת עסקה, שאלו אותו אם יוכל לשער את המחיר המקסימלי שתידרשו לשלם עבור השירות שלו, סכום שממנו לא יחרוג. 

בכול מה שקשור לחוזים והסכמים, המשימות של עורך הדין הן דומות למדי ומלוות בדרך כלל בתשלום של סכום קבוע לעורך הדין. לכן, כדאי לשאול את עורך הדין אם יהיה מוכן לקבוע מחיר קבוע לעסקה. פעולה זו תספק לעמותה שלכם לעורך הדין שלכם, ודאות מסוימת. מצבים אחרים המלווים בתשלום קבוע, עשויים לכלול בחינת חוזים והכנת חוזים.

מערכת היחסים שלכם כעמותה עם עורך הדין שלכם, היא מרכיב מרכזי בהצלחת העמותה שלכם. לכן, מומלץ למצוא עורך דין מנוסה בענייני עמותות, שיעבוד אתכם יעזור לכם לשמור על ההוצאות ויסייע לכם לקדם את מטרות העמותה שלכם.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן