עו"ד מיסים – מתי נצטרך את שירותיו?

עורך דין מיסים

עורך דין מיסים

תכנון מס הוא נושא מורכב ומי שחסר הבנה מקצועית בתחום עשוי למצוא את עצמו בבעיה מורכבת מול רשות המס. חשוב להכיר היטב את החוק וכן את ההתנהלות מול מס הכנסה במישור הפרטי והן במישור העסקי, כדי לחסוך בתשלום מיסים וכן להימנע מקנסות כבדים.
עבירות מס עשויות להיחשב בסיטואציות שונות כעבירה פלילית. אבל גם אם אין לכם בעיה עם מס הכנסה, מומלץ לפנות לעו"ד מיסים כדי לנהל נכון את חבות המס למען עתיד בטוח יותר.

עו"ד מיסים, כמו משרד עו"ד בועז ראובן מתמחה בייצוג אזרחים וחברות מול רשויות המס ובעל המומחיות בדיני מיסים וכל ההיבטים הנלווים למיסוי – כלכלים, משפטיים ופליליים. מתי כדאי לפנות לעו"ד זה?

עבירות מע"מ
חובת תשלום מע"מ היא בגובה 17%. החוק מבחין בין שתי עבירות מע"מ: עבירת מע"מ טכנית עשויה לנבוע מטעות טכנית שנעשה, כמו למשל, כשל בחישוב או בהגשת הדו"חות לרשות המיסים. הכוונה היא שלא היתה כוונה זדונית מאחורי ביצוע העבירה אלא קרתה תקלה והדוחות לא הוגשו בזמן או שנפלה בעיה חשבונאית טכנית.
במקרה שחלה עבירה טכנית, העונש עשוי לנוע מקנס כספי ועד שנה מאסר, אבל לרוב מדובר בהתנהלות במישור האזרחי שאינה כוללות רישום פלילי.
לעומת זאת, עבירת מע"מ מהותית נחשבת עבירה פלילית, כי היא נעשתה מתוך כוונה להעלים מס או להגיש דוחות פיקטיביים וכאן העונש כבד יותר ויכול לנוע בין 5-7 שנות מאסר כולל קנסות כבדים. בכל מקרה של עבירת מע"מ כדאי לפנות לעו"ד המתמחה במיסוי על מנת להבין מהן האפשרויות שעומדות בפניכן בהתנהלות נכונה במישור המיסויי.

חשד להלבנת הון
הרשות לאיסור הלבנת הון פועלת רבות על מנת למגר את התופעה במיוחד כדי להיאבק בפשע המאורגן ובטרור והעברה לא חוקית של כספים ממקום למקום. הלבנת הון היא עבירה פלילית והעונש על הלבנת הון יכול לנוע בין קנס כבד למאסר עד 10 שנים.
הלבנת הון היא על רכוש או על כספים. הכוונה היא להכנסה והוצאה כספית בדרך לא חוקית, אבל יש לקחת בחשבון שלא רק מי שמבצע את העבירה חשוף בפני תביעה אלא גם גופים פיננסיים ומתווכים כמו בנקים וסוכני ביטוח . כלומר גם אנשי מקצוע המלווים פעילויות פיננסיות עשויים להיות חשופים לתביעה ולכן, אם יש חשד להלבנת הון חשוב להיוועץ בעו"ד המתמחה בנושא ולקבל חוות דעת מקצועית בנושא.

טעות בדיווחים? יש דרך לצאת מזה
בשנים האחרונות יותר ויותר מאמצים את תהליך גילוי מרצון. הליך זה מאפשר לתקן דיווחים בדיעבד ובתמורה רשות המיסים מתחייבת שלא יינקטו הליכים פליליים, בכפוף לתנאים. יש עצמאים ולעסקים וגם לאנשים פרטיים הזדמנות לתקן דיווח שנפלה בו טעות יחד עם מסמכים רלבנטיים. קיימת אף דרך להגיש תהליך גילוי מרצון מקוצר ובקשה דיסקרטית אנונימית למי שלא מעוניין להיחשף. היתרון הוא שניתנת מעין הזדמנות שנייה "לכפר" על דיווח מוטעה וכך להימנע מקנסות או ריצוי מאסר.
כדי לשפר את הסיכוי שרשות המיסים אכן תקבל את הבקשה לגילוי מרצון ותאשר אותה בתנאים מטיבים, כדאי לתכנן את ההליך עם עו"ד לענייני מיסים.

בכל פעילות אישית או עסקית חשוב תמיד לבחון כיצד ניהול העסק, תזרים המזומנים, הגשת דוחות משפיעים על העסק ועליכם מההיבט המיסוי. חבות המס יכולה לקטון משמעותית עם ייעוץ מס נכון, אבל ניהול שגוי של המס עשוי לחשוף אתכם בפני בעיות משפטיות וכאן עו"ד לענייני מיסוי נכנס לתמונה ויסייע לכם בגיבוי משפטי בהליכי המס המורכבים.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן