מתי אתם צריכים להשתמש בנוהל גילוי מרצון?

 

יש לכם עסק מחוץ לכותלי המדינה ולא בדיוק הצהרתם במאת החוזים על ההכנסות שלו? או שמא בכלל אל הצהרתם עליו? יתרה מכך, אתם לא בטוחים אם העסק שלכם כלול ברשימת העסקים החייבים בחוק להצהיר על הונם? קודם כל, צאו מנקודת הנחה שאתם כן. באם לא הצהרתם, יש מה לעשות כדי לתקן את המצב.

הכירו את נוהל הגילוי מרצון, כשמו כן הוא, נוהל גילוי ההון שלכם מתוך רצון ולא לאחר שתפסו אתכם. עכשיו כשאתם מכירים את שם הנוהל ומה תפקידו, עליכם לדעת כיצד להתחיל-

הצעד הראשון שלכם לקראת גילוי מרצון

כאשר מדובר בהליכים אל מול רשות המיסים, תרצו להעסיק עורך דין לדיני מיסים המתמחה בעיקר בהליכים עמו נוהל גילוי מרצון לרשויות המס. כיוון שעולם המיסים הוא גדול וסבוך, רצוי שתבדקו את עורכי הדין עליהם אתם מבררים כך שלא תגלו מאוחר מדי שעורך הדין שהעסקתם לא כל כך בקיא בנוהל שכזה. חשוב לדעת את הצעדים החוקיים והקבועים מול רשות המיסים ובעבור זה אתם בוודאות צריכים עורך דין.

הצעד השני, האם אתם אדם פרטי או עסק?

למרות שאנחנו מתמקדים בעיקר בעסקים, אין זה אומר שהאדם הפרטי פטור מהצהרת ההון הקיים לו וגם לאדם הפרטי ניתנת האפשרות להצהיר עבור הונו בנוהל גילוי מרצון. אדם פרטי לרוב יהיה בעלים של מספר בתים מחוץ למדינה ועל כן יש סיכוי שלא יצהיר על כלל הבתים שלו. כאדם פרטי אתם חייבים לקחת בחשבון שלרשות המיסים לא יהיה כל כך קשה לתפוס אתכם. קחו בחשבון, במידה ותפסו אתכם סביר להניח שהעונש יהיה כבד יותר עבור אדם פרטי.

מה יוצא לכם מזה?

אתם ודאי לא מבינים למה ללכת ככה סתם ביום בהיר לרשות המיסים ולהצהיר על מה שלא הצהרתם עד כה. בשביל מה להסתבך עם רשויות המס? אז זהו, שאתם לא מסתבכים. כל רעיון הנוהל של גילוי מרצון פועל לקראתכם בכך שהוא רק מבקש שתצהירו את מה ששלכם ואף תיק פלילי לא יפתח על שמכם ואף תביעה פלילית לא תוגש על ידי המדינה. כך שאם לא תפסו אתכם עד עכשיו, נוהל גילוי מרצון לרשויות המס יהיה הדבר הטוב ביותר שתוכלו לתת לעצמכם, לעסק שלכם ולמשך החיים הנקיים שלכם.

אל תשחקו עם זה

אל תחשבו שאם לא הצהרתם עד כה זה אומר שלא יתפסו אתכם, עשו לעצמכם את החסד הזה והצהירו על הונכם או הנכסים הקיימים לכם. נוהל גילוי מרצון יכול לפתור לכם את הבעיות הרבות שיכולות להתפתח באם נתפסתם. יתכן ולא תוכלו לחזור אחורנית לחיים אותם בניתם בטרם רשויות המס הגישו נגדכם את התביעות הפליליות. במקום ללכת נגד רשויות המס, לכו איתן.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן