מיסוי בינלאומי – לפעול על פי חוק גם במדינות שמעבר לים

עניין של מיסוי זה דבר אחד, מאידך כאשר מדברים על עסקים המתנהלים במדינות זרות נכנס עניין מיסוי בינלאומי לתמונה. עניין המיסוי הזה מחייב את בעלי העסקים לכל החוקים וביניהם גם עניין המיסוי. במקרים רבים נדרש בעל העסק לשלם לא רק בישראל אלא גם במדינות זרות בהן הוא מתנהל וכך הופכת סוגית המס לעניין מורכב הן בהיבט העסקי והן בהיבט הכלכלי. מבין כל הבעיות ניתן לציין כי מורכבות וחוסר התנהלות נכונה ובפרט במיסוי עלולים להוביל לא פעם לקנסות משמעותיים גם מעבר לים ובדיוק לשם כך מסייעים נותני שירות בתחום המשפט, מבקרים ומגנים על התנהלותכם על הצד הנכון ביותר.

מזה מיסוי בינלאומי?

כאשר מדברים על עולם העסקים מדברים על פעילות מסחרית מעבר לים מה שהופך גם את עניין המיסוי לשונה ומורכב יותר היות ובגין הרווחים יידרש מיסוי גם במדינות אלה. אחת הטעיות הרבות שעושים הסוחרים הוא חוסר הידיעה – עניין כי חוסר הידיעה פוטר אותם מעניין של מיסוי בינלאומי כאמור תשלום המיסים בשני מקומות בו זמנית. במצב הזה שבו חוסר הידיעה אינה פוטרת את האדם מגיעים גם הקנסות האזרחיים בגין אי תשלום המיסים. אז בין אם מדובר בחברה שפועלת גם במיקומים אחרים או מפיקה רווחים ממדינות אחרות מתחייב בעל העסקים לדעת ואף לקיים את המוטל על פי החוקים הארציים והבינלאומיים שאחרת כפי שצוין עלולים להיקלע לתסבוכות ובעיות לא פשוטות גם בהיבט הפלילי של הדבר.

אז מה עושים ואיך מפחיתים את הנזק?

זה אפשרי, באמצעות כלים מסוימים והיוועצות הנכונה אפשר בהחלט למזער השלכות מיסוי בינלאומי לפני שיהפוך חבות וכן הפחתת הנטל הכרוך בכך. באמצעות תכנון מראש ניתן גם להפחית את החבות הבינלאומית אבל בו זמנית גם להגיע להחלטה או הסכמה המביאה אינטרס עסקי וחיובי. נכון להיום יותר ויותר עסקים מבינים את הדבר ונוכח הזיהוי בחסכון משמעותי הם בוחרים ליישם תוכנית נקודתית העוסקת בעניין המיסוי והפתרון בו כל הצדדים ייצאו מרוצים בסופו של דבר.

מיסוי בינלאומי- האם תמיד כדאי לקבל הגנה משפטית?

בסיכומו של דבר אין להתמודד עם מיסוי בינלאומי לבד ובפרט אם אתם מתנהלים גם בישראל ובו זמנית במדינות זרות. העבר אמר את דברו ומבלי לנקוב בשמות, גם חוסר הידיעה אינה פוטרת אתכם מלהתנהל נכון בכל מקום. כמו כן ייתכן ותפעלו דרך החוק אבל חוקי המיסוי ישתנו ולכם לא תהיה הבנה בכך- דבר העלול אף הוא לסבך את הדברים מבלי שיש לכם חלק בכך. רוצים להימנע מתקריות או מצבים מסוכנים ולא חוקיים בהיבט המיסוי? חוקי המיסוי הבינלאומי הינם חוקים מורכבים ביותר ולא תמיד ניתן להבינם וכאן בדיוק כדאי לכם שלא לוותר על הגנה משפטית ארוכת טווח אשר תהפוך את הדברים לפשוטים ופחות מסובכים עבורכם.

 

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן