זומנתם לחקירה? ככה כדאי לכם לפעול!

 

יום אחד זה קרה, קיבלתם שיחת טלפון ממספר לא מזוהה ועל הקו היו חוקר או חוקרת שהזמינו אתכם לחקירה משטרתית. ברגעים אלה ליבכם "צונח" מטה, הלב פועם במהירות והחששות מתחילים לצמוח חיש קל, עד שהם עוטפים אתכם מכל כיוון.

חקירה משטרתית היא לא דבר נעים, בין אם ביצעתם עבירה לבין אם אינכם יודעים במה מדובר. במקרים שאכן ביצעתם עבירה או פשע, יש לפנות מיד אל עורך דין פלילי שייעץ לכם וינחה אתכם לפני החקירה או במהלכה. אבל מלבד פנייה לסנגור, כיצד אפשר לפעול בעת חקירה משטרתית?

אם זומנתם לחקירה ואינכם יודעים במה מדובר, רצוי בתחילה להגיע לתחנה כמה שיותר מהר כדי שתוכלו לברר מדוע זומנתם למקום. לעיתים, חקירה משטרתית אינה נוגעת באופן ישיר לנחקרים, כאשר ישנם מקרים בהם מי שזומן צריך לתת עדות לגבי מקרה שאירוע. בכל אופן, חשוב להבין במה מדובר ולא לפעול ללא יעוץ של עורך דין.

הירגעו, נשמו עמוק ושתו מים

כעת אתם נמצאים מול החוקר שמסביר לכם מהן הטענות והסיבות בגינן זומנתם לחקירה. אם זומנתם בשל סכסכוך עם שכן או אדם אחר, אם זומנתם בשל תלונה שהוגשה נגדכם, או בכל מקרה אחר: חשוב להירגע, לשקול את המילים שלכם ולא לנדב מידע יותר מן הדרוש. אם מדובר בעבירה פלילית שיוגש בגינה כתב אישום ואף כזאת שעלולה להוביל למעצר – יש לפנות אל שירותיו של סנגור שיוכל לאפשר לכם ייעוץ, ליווי והגנה בעת הצורך.

הבינו את הזכויות שלכם

חקירה משטרתית מטרה לדלות כמה שיותר מידע על עבירה פלילית או כל מקרה אחר שדורש חקירה, בעוד שבמידה ואתם חשודים בעבירה – כדאי שתדעו כי יש לכם זכות לשתוק. דעו: אתם לא חייבים לנדב מידע, או לנסות להגן על עצמכם באופן מידי. את זה עורך הדין יעשה עבורכם. נסו להבין מהן החשדות נגדכם וקבלו הסבר במידה ומשהו אינו מובן. חשוב לדעת כי על החוקר בעת החקירה נאסר להפעיל עליכם לחצים כמו כוח, צעקות, מניעת אוכל או שתייה.

אמרו את האמת

חשוב אף פעם לא שלקר בחקירה משטרתית, במידה ותשקרו: החוקרים יבינו זאת במוקדם או במאוחר כמו גם שלעיתים ישנה עדות, ראיות או חומרים שהמשטרה מחזיקה ואינה מיידעת אתכם על קיומם. לכן אם החלטתם לשתף פעולה עם החוקרים מומלץ תמיד לומר את האמת. בזמן שאתם מוסרים את גרסתכם לחוקר, וודאו כי הוא מתעד כל מילה שאתם מוציאים מפיכם, כך שגם הצד שלכם בעניין יתועד.

לסיכום, עורך דין פלילי הוא כזה שיכול לייצג אתכם בכל סיטואציה, החל מחקירה עד לשימוע ולמעצר. במידה וידכם אינה משגת לשכור את איש המקצוע, הגיעו אל הסנגוריה הציבורית על מנת לקבל סיוע של פרקליט שהמדינה תמנה לכם. בכך תוכלו לצלוח את הסיטואציה בצורה טובה יותר.

פוסטים אחרונים

תאונה פגע וברח על כביש
כללי

תביעת נזקי גוף

דמיינו שאתם מנווטים ברשת המורכבויות המשפטיות לאחר שסבלו מפציעה גופנית; זה יכול להרגיש כמו אתגר בלתי עביר, במיוחד כאשר אתה מנסה להחלים. כאן נכנס לתמונה

להמשך הפוסט »

אנחנו כאן לכל שאלה

פורטל "פרקליט" משתדל להיות מעודכן ואחראי ככל האפשר, אך עם זאת, השימוש במידע המופיע באתר "פרקליט" אינו תחליף בשום אופן לקבלת ייעוץ או טיפול משפטי, מקצועי או אחר והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לאתר פרקליט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן